کد مطلب: 

233955

دریافت کدهای دستوری رایگان است

مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان است و در صورتی که ارائه خدمت به مشترک هزینه داشته باشد، سرویس‌دهنده موظف است قبل از ارائه خدمات نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند.
دریافت کدهای دستوری رایگان است

به گزارش سیتنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره ۴ جلسه شماره ۲۹۲ خود در تاریخ ۱۰ مردادماه سال جاری، مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری را بررسی و تصویب کرد.

بر اساس ماده ۲ این مصوبه، ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری (USSD) به خدمات‌دهندگان صرفا برای استعلام، اطلاع‌رسانی و تراکنش‌های مالی که منع قانونی نداشته باشد، مجاز است. به همین منظور ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه خدمات ارتباطی به مشترکان خود از طریق کد دستوری و همچنین ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیک نیز از طریق کدهای دستوری با تایید رگولاتوری، بلامانع است.

همچنین برای ارائه خدماتی که براساس قوانین و مقررات نیازمند مجوز هستند، دارنده پروانه باید قبل از ارائه خدمات از طریق کد دستوری، از وجود مجوز اطمینان حاصل کند. دارنده پروانه همچنین موظف است نسبت به ثبت و انتشار فهرست کدهای دستوری، نوع و هزینه ارائه خدمات و مشخصات دقیق خدمات دهندگان مربوط، در درگاه اطلاع‌رسانی رسمی خود اقدام کند.

طبق تبصره این ماده، دارنده پروانه موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نسبت به بازنگری قراردادهای قبلی برابر این مصوبه اقدام کند. همچنین دارنده پروانه موظف است نمونه قرارداد ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری به خدمات‌دهنده را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به سازمان ارایه و تاییدیه اخذ کند.

استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان و بدون هزینه است و در صورتی که ارائه خدمت مبتنی بر کد دستوری به مشترک هزینه داشته باشد، سرویس‌دهنده موظف است قبل از ارائه خدمات نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند. همچنین در صورت اتصال کانال کد دستوری به سایر کانال‌های ارتباطی و ادامه ارایه خدمات از طریق کانال دیگر، رعایت مقررات الزامی است.

در صورتی که کمیسیون تعرفه‌ای برای خدمات مبتنی بر کد دستوری ارائه‌شده از سوی دارنده پروانه به خدمات‌دهنده، تعیین کند، تعرفه‌های مصوب از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا خواهند بود. همچنین تامین امنیت ارتباط کد دستوری بر عهده دارنده پروانه است.

دارنده پروانه موظف است نسبت به ارائه خدمات کد دستوری در شرایط بحران و اضطرار برای مراجع ذی‌ربط اقدام کند. ارائه خدمات کد دستوری در شرایط بحران و اضطرار نیز مطابق دستورالعمل خدمات پیام انبوه اضطراری است.

طبق این مصوبه، تخصیص کد دستوری برابر کد خدماتی سه رقمی اختصاص یافته بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تنها به بهره برداران کدهای مذکور مجاز است و دارنده پروانه موظف است کدهای دستوری که برای امور حاکمیتی تعریف می‌شوند را در چارچوب ابلاغی سازمان در شبکه خود تعریف کند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند در صورت تخلف دارنده پروانه از هر یک از مفاد این مصوبه و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط ابلاغ‌شده توسط سازمان، نسبت به جریمه اقدام کند که نحوه اعمال مقررات در جدول زیر آمده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-17 10:39

افزودن دیدگاه جدید