کد مطلب: 

230189

گوگل مپ محلی برای جولان کسب و کارهای جعلی

سرویس نقشه گوگل با نشان دادن موقعیت کسب و کارهای جعلی موجب دردسر کاربران این اپلیکیشن در کشورهای مختلف جهان شده است.
گوگل مپ محلی برای جولان کسب و کارهای جعلی

به گزارش سیتنا، گزارشی تازه در روزنامه وال‌استیریت ژرنال نشان داه است گوگل مپ در با عدم تشخیص کسب و کارهای جعلی از غیرجعلی و نشان دادنه موقعیت دقیق آن‌‌ها روی نقشه دردسرهای زیادی را برای هزاران کاربر در سراسر جهان به وجود آورده است.

با دقت در جزییات گزارش وال‌استیریت ژورنال مشخص می‌شود گوگل با وجود پشتیبانی‌ گسترده و شبانه روزی توسط مهندسان ایمنی شبکه این شرکت بازهم در مواردی خطرناک دارای مشکلاتی زیادی در سرویس نقشه خود است. مهم‌ترین مشکل این اپلیکیشن عدم تایید اصالت مغازه یا فروشگاه‌هه روی نقشه خود است. به عنوان مثال خانمی در فرانسه پس از خراب شدن خودرو خو با مراجعه به گوگل مپ نزدیک‌تریم تعمیرگاه را جستجو کرد ولی پس از آنکه به آن محل مراجعه کرد به جای مشاهده تعمیرگاه و تعمیرکاران با عده‌‌ای سارق مواجه شد و مورد سرقت قرار گرفت.

تا کنون موارد امنیتی زیادی هم چون مشکل پیش آمده برای این خانم فرانسوی از طریق گوگل مپ برای کاربران پیش آمده است. با اینکه آمارهای منتشر شده نشان داه است درصد بسیار بالایی از جستجوهای کاربران برای یافتن محل کسب و کاری مشخص به مکان‌های جعلی منتهی می‌شود ولی به نظر می‌رسد مسئولان گوگل اعتنایی به این مسئله ندارند.

سالانه صد‌ها هزار نفر در جهان از لیست کسب و کار‌های موجود در یک محدوده جغرافیایی برای تجارت سیاه و معرفی موقعیت‌های جعلی در گوگل مپ استفاده می‌کنند. گوگل در سال گذشته میلادی ۱۱۶ میلیارد دلار درآمد از طریق تبلیغات مربوط به کسب و کار‌های گوناگون در جهان داشته است و شاید این چنین سودآوری مدیران این شرکت را کمتر به سمت مقابله اینگونه کلاهبرداران سوق می‌دهد.

این گزارشات سوء بر علیه گوگل در حالی منتشر می‌شود که اتان راسل یکی از مدیران ارشد گوگل به تازگی خبر داده است: این شرکت در سال قبل بیش از ۳ میلیون لیست کسب و کار‌های جعلی و ۱۵۰۰۰ اطلاعات غلط را از گوگل مپ حذف کرده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد در مقابله با کلاهبرداران و خرابکاران را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-23 13:21

افزودن دیدگاه جدید