کد مطلب: 

225742

کاربران به وسیله‌ی کروم فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی می‌کنند

مروگر محبوب گوگل با قابلیت‌های خاص به کاربران کمک می‌کند فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی کنند.
کاربران به وسیله‌ی کروم فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی می‌کنند

به گزارش سیتنا، کاربران مرورگر محبوب و پرطرفدار گوگل یا همان کروم معتقداند در پار‌ه‌ای از موارد برخی از افزودنی‌ها-extensions در این مروگر عملکردی مطلوبی از خود نشان نمی‌دهند.

حال گوگل درصدد برآمده است تا با همکاری کاربران و کروم به ایرادات را برطرف سازد و فعالیت‌های مخربی را که به ضعف عملکردی extensions در کروم متنهی می‌شود، حل کند. گوگل در همین راستا کد‌های امنیتی جدیدی را تعریف کرده و به کاربران کروم اجازه داده است با استفاده از این کد‌ها کاربران غیرمجاز و فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی و گزارش کنند تا گوگل پس از بررسی و اطمینان از صحت گزارش اقدام به مسدودسازی آن‌ها کند.

یکی از روش‌های جذاب برای کاربران غیرمجاز  نفوذ در extensions کروم است تا با استفاده از آن‌ها به سیستم‌های شخصی کاربران راه پیدا کنند و از اطلاعات کاربر مورد نظر خود سوء استفاده کنند. کاربران از این پس می‌توانند هنگام مشاهده هر مورد مشکوکی در حین استفاده از extensions فورا آن را به گوگل گزارش کنند تا از هرگونه سرقت اطلاعاتی جلوگیری شود.

کاربران کروم در حال حاضر می‌توانند با بروزرسانی مرورگر خود از ویژگی‌های جدید کروم بهره ببرند و خود را کمتر در معرض خطر قرار دهند. گوگل در مورد کروم جدید گفت: " کاربران به نسخه جدید کروم با خیال راحت اعتماد کنند. ما با کمک کدهای امنیتی جدید به سارقان اینترنتی اجازه انجام اهداف خود را نمی‌دهیم و کروم جدید را تبدیل به مخمصه‌ای برای آن‌ها کرده‌ایم."

حال باید صبر کرد و واکنش کاربران کروم را پس از مدتی مشاهده کرد تا بتوان ارزیابی تقریبا دقیقی از عملکرد آن ارائه کرد. گوگل به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای تجاری جهان رقابت بسیار سختی را با سایر شرکت‌های فناوری مانند اپل دارد و هرگونه نقص فنی در سیستم‌های تولیدی گوگل می‌تواند ضربه‌ای بزرگ برای این شرکت باشد و آن را از رقیبان خود عقب بیاندازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-27 11:59

افزودن دیدگاه جدید