کد مطلب: 

222528

احتمال تصویب طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بالاست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جلب اعتماد عمومی، را یکی از راهکارهای جذب مردم به پیام‌رسان‌های داخلی دانست و گفت: اگر ما کیفیت و سرعت کار را بالا ببریم و اطمینان مردم را جلب کنیم فکر می کنم پیام رسان‌های داخلی می‌توانند در میان مردم با استقبال مواجه شوند در غیر این صورت اگر کیفیت پایین باشد، سرعت هم پایین باشد و اعتماد عمومی به این پیام رسان‌ها جلب نشود هر هزینه‌ای که بکنیم با مشکل مواجه می شویم.
احتمال تصویب طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بالاست

اصغر مسعودی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی اظهار کرد: به نظر من پیام رسان‌های داخلی نیاز به حمایت جدی دارند. با توجه به اینکه زیرساخت های ما زیرساخت های اساسی نیست در درجه اول به این نیاز داریم که زیرساخت‌هایمان را تکمیل کنیم.

مردم باید مطمئن شوند پیام‌هایشان در هیچ سروری قابل مشاهد نیست

نماینده مردم  نیریز و اصطهبان در ادامه به اعتماد عمومی مردم نسبت به پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: مساله اعتماد در پیام‌رسان‌های داخلی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ما باید اعتماد عمومی را جلب کنیم تا کسانی که در فضای مجازی هستند به پیام رسان‌های داخلی روی بیاورند. به عبارت دیگر باید یک ظرفیت و تدابیری را بیندیشیم که مردم مطمئن شوند پیام‌هایی که رد و بدل می‌کنند و دوست ندارد شخص دیگری نسبت به آنها اطلاع پیدا کند، در هیچ سروری قابل مشاهده نیست.

اگر کیفیت و سرعت پایین باشد و اعتماد عمومی به این پیام رسان‌ها جلب نشود هر هزینه‌ای که بکنیم با مشکل مواجه می‌شویم

مسعودی در رابطه با راه‌های جلب اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: اگر ما کیفیت و سرعت کار را بالا ببریم و اطمینان مردم را جلب کنیم، فکر می‌کنم پیام رسان‌های داخلی می‌توانند در میان مردم با استقبال مواجه شوند در غیر اینصورت اگر کیفیت پایین باشد، سرعت هم پایین باشد و اعتماد عمومی به این پیام رسان‌ها جلب نشود هر هزینه ای که کنیم با مشکل مواجه می شویم.

طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی به احتمال زیاد در مجلس تصویب می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که از امضا کنندگان طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی است با بیان اینکه به احتمال بسیار این طرح در مجلس تصویب می‌شود اظهار کرد: ما حامی این طرح هستیم و با کلیات آن موافقیم و به احتمال خیلی قوی این طرح تصویب می شود.

نمی‌توانیم مروج مطالبی باشیم که با مبانی دینی و انقلابی و عرف جامعه سازگار نباشد

مسعودی تصریح کرد: شاید از امتیازات پیام رسان های داخلی این باشد که اجازه ندهند هر مطلبی در آن منتشر شود؛ به عنوان مثال در خصوص یکسری تصاویر مستهجن محدودیت وجود داشته باشد و این امر طبیعی است. ما از یک طرف نظام اسلامی داریم و از سوی دیگر می‌خواهیم از پیشرفت های فناوری استفاده کنیم پس نمی‌توانیم مروج مطالبی باشیم که با مبانی دینی و انقلابی و عرف جامعه سازگار نباشد و این کار با محدود کردن شبکه های اجتماعی امکان پذیر است.

باید فیلترها بر اساس سنین مختلف داشته باشیم

او در پایان با اشاره به استفاده از فیلتر برای سنین مختلف خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم می‌توان یک سری کارها کرد که حداقل به یک شکلی بتوانیم برای اقشار و سنین مختلف فیلترهایی داشته باشیم که استفاده کنندگان بتوانند وارد برخی از برنامه‌ها شوند و وارد برخی دیگر از برنامه‌ها نشوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-19 14:55

افزودن دیدگاه جدید