کد مطلب: 

292611

شاگرد اول‌های کلاس پروفسور

جام جهانی 2006 آلمان اگر چه با دو باخت و یک تساوی، پایانی تلخ برای تیم ملی فوتبال ایران داشت اما برای بیشتر ملی‌پوشان و مربیان آن تیم در سال‌های بعد، روزهای خوشی را به همراه داشت و به نوعی آنها «عاقبت به خیر» شدند.
شاگرد اول‌های کلاس پروفسور

به گزارش سیتنا، برانکو ایوانکوویچ که هدایت آن تیم را برعهده داشت، هشت سال بعد، وقتی به ایران بازگشت توانست یکی از درخشان‌ترین دوران‌های پرسپولیس را رقم بزند و با سه قهرمانی پیاپی در لیگ، یک جام حذفی، سه سوپرجام و رساندن سرخ‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا، این تیم را به افتخارات زیادی برساند. حسین فرکی هم که دستیار این مربی کروات در تیم ملی بود نیز، بعد از تیم ملی موفقیت‌های خوبی به دست آورد و در لیگ سیزدهم فولاد و در لیگ چهاردهم سپاهان را به قهرمانی رساند تا دو جام پیاپی را در کارنامه مربیگری‌اش به ثبت برساند اما نگاهی به لیست بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 2006، نشان می‌دهد که بازیکنان آن تیم هم در پایان فوتبال خود وارد چرخه مربیان فوتبال ایران شدند و حالا در زمره مربیان جوان و بعضاً موفق به‌شمار می‌روند تا شاگرد اول‌های کلاس پروفسور لقب بگیرند.

یحیی؛ مردی با 9 جام
یحیی گل‌محمدی که گل تیم ملی در بازی اول آن تورنمنت برابر مکزیک را به ثمر رساند، قطعاً گل سرسبد این مربیان است که دوران مربیگری بسیار موفقی داشته است. او پس از دو قهرمانی در جام حذفی و یک سوپرجام با ذوب آهن، در پرسپولیس هم توانست سه قهرمانی در لیگ برتر، یک جام حذفی و دو سوپرجام کسب کند و قرمزها را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند. او با اینکه در نیم فصل از پرسپولیس جدا شد اما با 9 قهرمانی قطعاً یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال ایران است.

مأموریت مهم سهراب
دیگر گل تیم ملی در جام جهانی 2006 را سهراب بختیاری‌زاده در بازی با آنگولا به ثمر رساند. این مدافع خوش‌فکر، مربیگری در تیم‌هایی مانند نفت مسجدسلیمان، امید ایران (دستیار)، استقلال خوزستان و شهر خودرو را تجربه کرده و حالا هم سرمربی صنعت نفت است. قطعاً نجات آبادانی‌ها از انتهای جدول و قرار دادن این تیم در یک وضعیت باثبات، مهم‌ترین مأموریت دوران مربیگری این بازیکن سابق استقلال محسوب می‌شود.

جواد به دنبال جام لیگ برتر
یکی از نفرات اصلی تیم ملی در آن دوره از جام جهانی، جواد نکونام بود. هافبک سابق تیم ملی که نشان داده رموز مربیگری را به خوبی بلد است. او پس از رساندن نساجی به لیگ برتر و کسب قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام با فولاد، در این فصل هدایت استقلال را برعهده دارد و پس از قراردادن این تیم در سکوی نخست جدول نیم فصل لیگ برتر، می‌خواهد آبی‌پوشان را به قهرمانی لیگ بیست و سوم برساند.

مسعود در آغاز راه
هم‌تیمی نکونام در جام جهانی آلمان و همچنین اوساسونا، مسعود شجاعی، یکی از مربیان جوان این دوره از لیگ برتر است. کاپیتان اسبق تیم ملی که به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده، پس از مقطع کوتاهی که به عنوان بازیکن- سرمربی هدایت تراکتور را برعهده داشت، حالا سرمربی هوادار شده و امیدوار است مسیر خوبی که در دوران بازیگری طی کرد را در دوران مربیگری هم طی کند.

محرم، مربی باهوش
محرم نویدکیا یکی از بازیکنان حاضر در لیست جام جهانی 2006 بود اما در آن مسابقات به دلیل آسیب‌دیدگی که داشت، به میدان نرفت. محرم که پلی‌میکری خوش‌فکر بود، حالا هم در مربیگری هوش بالای خود را نشان داده است. او در قامت سرمربیگری سپاهان اگرچه جام نگرفت اما کاملاً مستحق آن بود و در این فصل هم تأثیر خود را روی نیمکت مس رفسنجان در کوتاه مدت به خوبی نشان داد.

عنایتی جانشین خطیبی
رضا عنایتی یکی از بازیکنانی بود که به کم بازی کردن خود در جام جهانی از برانکو انتقاد داشت. آقای گل سابق لیگ برتر، در مربیگری هوادار را به لیگ برتر آورد ولی در ادامه موفقیتی به دست نیاورد که نقطه اوج آن ناکامی‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی امید بود. عنایتی در این فصل جایگزین رسول خطیبی روی نیمکت پیکان شده که او هم یکی از ملی‌پوشان ایران در جام جهانی آلمان بود.

آندو و رحمان در تیم ملی
در بین بازیکنان جام جهانی 2006 که حالا در فوتبال ایران مشغول هستند، آندرانیک تیموریان و رحمان رضایی در کادر فنی فعلی تیم ملی حضور دارند و امیر قلعه‌نویی را یاری می‌کنند. وحید هاشمیان هم که دستیار مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ در تیم ملی بود. در رده باشگاهی هم محمد نصرتی دستیار پاکو خمس در تراکتور است و حسین کعبی هم در کادر فنی فولاد حضور دارد. ضمن اینکه آرش برهانی هم سرمربی شهرداری آستارا است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2024-03-24 10:28

افزودن دیدگاه جدید