کد مطلب: 

292305

نکونام ۳ ، اوسمار ۱!

در حساس‌ترین بازی دور برگشت لیگ برتر، پرسپولیس و استقلال در دربی ۱۰۳ تهران به مصاف هم رفتند و به تساوی بدون گل رضایت دادند.
نکونام ۳ ، اوسمار ۱!

به گزارش سیتنا، آخرین بازی هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین استقلال و پرسپولیس به انجام رسید و ۲ تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند تا همچنان فاصله آن‌ها سه امتیاز باقی بماند. شاید این بازی از نظر بسیاری از کارشناسان فوتبال یک بازی کسل کننده و شاید حوصله سر بر ترین دربی چند سال اخیر تهران بود، اما بدون شک پشت این چهره‌ی کسالت بار یک پیروزی بزرگ برای جواد نکونام وجود داشت. ۱ امتیازی که باعث شد فاصله با قرمز پوشان حفظ شود به همراه یک کلین شیت.

اما چرا کلین شیت برای نکونام به اندازه‌ی برد اهمیت داشت؟ از فصل قبل سازمان لیگ قانون تفاضل گل را حذف و به جای آن قانون بازی رودرروی را وضع کرد. یعنی اگر ۲ تیم در پایان فصل امتیازات‌شان برابر شود، تیمی در جایگاه بهتر قرار می‌گیرد که در ۲ دوئل برگزار شده عملکرد بهتری داشته است.

سرخابی‌های پایتخت ۲ بازی خود در لیگ بیست‌وسوم را برابر یکدیگر به انجام رساندند. دیدار رفت به میزبانی پرسپولیس با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و مسابقه برگشت بدون اینکه گلی زده بشود، با تساوی صفر بر صفر تمام شد. در این شرایط که ۲ پیکار برنده‌ای نداشته، باید به تفاضل گل بین ۲ تیم در این ۱۸۰ دقیقه رجوع کرد که نمایش استقلال نسبت به رقیب سنتی‌اش بهتر بوده است. تیم تحت هدایت جواد نکونام در بازی رفت که میهمان بود یک گل به ثمر رساند اما شاگردان اوسمار ویرا موفق نشدند در مسابقه برگشت که میهمان بودند، دروازه استقلال را باز کنند و به همین خاطر، آبی‌ها در پایان فصل و در صورتی که امتیازات یکسان باشد، در رتبه بالاتری می‌ایستند.

پس می‌توان گفت فارغ از فاصله سه امتیازی که استقلال با نزدیک‌ترین رقیبش در جدول حفظ کرد، آن‌ها حالا یک امتیاز پنهان را هم به اندوخته‌های خود اضافه کردند و این اجازه را به آن‌ها می‌دهد تا فرصت یک اشتباه را در رقابت با پرسپولیس داشته باشند.

آمار و ارقام ویژه دربی

* تساوی صفر، صفر در صد و سومین دربی بیست و سومین بازی بدون گل دو تیم در تاریخ رقابت های رودررو بود

* این پنجاهمین مساوی پرسپولیس و استقلال در تاریخ دربی بود. دو تیم تقریبا نصف دیدارهایشان با نتیجه مساوی به پایان رسیده است

* علیرضا بیرانوند با کسب هشتمین کلین شیتش برابر استقلال در جدول کلین شیت ها به احمدرضا عابدزاده رسید. مهدی رحمتی با ۹ کلین شیت کماکان اول است

* امید عالیشاه بعد از شکست نخوردن در این مسابقه با شانزده بازی بدون باخت رکورددار است. مهدی ترابی با ۱۴ بازی بدون باخت در رده دوم قرار دارد

* این مساوی هشتاد و چهارمین بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی بود که دو تیم برای چهل و دومین بار به مساوی رسیدند

* سیدحسین حسینی بازهم در دربی بدون برد ماند. او در دوازده شهرآورد حضور داشته و هیچ بردی به دست نیاورده است

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-03-14 08:48

افزودن دیدگاه جدید