کد مطلب: 

288872

رازگشایی از عکس عجیبی که ناسا منتشر کرد!

ما در نهایت تصاویری از گوجه فرنگی گمشده فضایی ناسا داریم.
رازگشایی از عکس عجیبی که ناسا منتشر کرد!

به گزارش سیتنا، ناسا فیلمی از دو گوجه فرنگی ریز منتشر کرد که در سال 2022 پس از برداشت فضانورد فرانک روبیو در ایستگاه فضایی بین المللی گم شدند. کشف تصادفی در مجتمع شش خوابه به ما نشان داد که چگونه رطوبت 17 درصد داخل ایستگاه فضایی بر روی غذای موجود در کیسه Ziploc تأثیر می گذارد. روبیو به طور موقت غذا را انبار کرده بود و در همین حین متوجه شد که در آب شناور شده است.

مقامات ناسا در روز پنجشنبه (14 دسامبر) بدون افشای محل دقیق یافتن، نوشتند: «با وجود گذشت نزدیک به یک سال از ناپدید شدن اولیه گوجه فرنگی ها، میوه در یک کیسه پلاستیکی خشک شده و کمی له شده پیدا شد. به غیر از مقداری تغییر رنگ، رشد میکروبی یا قارچی قابل مشاهده ای نداشت.»

روبیو قبلاً فقط به یک گوجه فرنگی گمشده اشاره می کرد که اکنون ناسا گفته است که به عنوان بخشی از آزمایش Root On-Orbit Test یا آزمایش XROOTS رشد کرده است. این آژانس افزود: این آزمایش از تکنیک‌های هیدروپونیک و آئروپونیک برای رشد گیاهان بدون خاک یا سایر محیط‌های رشد استفاده می‌کند و می‌تواند راه‌حل‌های مناسبی را برای سیستم‌های گیاهی مورد نیاز برای مأموریت‌های اکتشاف فضایی آینده ارائه کند.

در حالی که این یافته برای روبیو، که از آن زمان از ماموریت برنامه ریزی نشده یک ساله خود به خانه بازگشته، لحظه ای دلچسب بود، ناسا اضافه کرد که هدف واقعی از پرورش غذا در ایستگاه فضایی بین المللی، تمرین تکنیک هایی است که می تواند در اکتشاف ماه و مریخ آینده استفاده شود و بیش از یک آزمایش برای ارائه غذای تازه به فضانوردان انجام شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-12-18 10:01

افزودن دیدگاه جدید