کد مطلب: 

287818

آیا سفر به قبرس شمالی ویزا می‌خواهد؟

در سال‌های اخیر سفر به خارج کشور میان مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده است. یکی از نزدیک‌ترین و معروف‌ترین مقصدهای خارج از کشور، قبرس شمالی است.
آیا سفر به قبرس شمالی ویزا می‌خواهد؟

گزارش آگهی/ به همین خاطر آژانس‌های مسافرتی، تور قبرس شمالی را در سال های اخیر افزایش داده‌اند تا مردم بیشتری در همه فصل‌های سال بتوانند به قبرس سفر کنند و از آب‌وهوای کم‌نظیر مدیترانه ای آن لذت ببرند.اولین سوالی که برای مسافران این کشور پیش می‌آید، نحوه اخذ ویزای قبرس برای سفر است؟ با ما همراه باشید تا سوالات شما را در سفر به قبرس شمالی جواب دهیم. (املاک قبرس شمالی ghebresonline.ir)

بهترین زمان سفر به قبرس  از نظر آب‌وهوا

فصل بهار

یکی از بهترین زمان‌های سفر به قبرس فصل بهار است. در این فصل آب‌وهوای این کشور بسیار مطلبوع و معتدل بوده و برای پیاده‌روی‌ها، ساحل‌گردی و شب گردی بسیار مناسب خواهد بود. البته برای شنا در دریا هوا کمی سرد می‌ باشد و نمی‌توانید این کار را انجام دهید. در فصل بهار قبرس شلوغ بوده و برای رزرو هتل و بلیط بهتر است از بهمن ماه اقدام کنید.

فصل تابستان

دمای هوا در تابستان افزایش پیدا می‌کند و برای شنا و آفتاب گرفتن در ساحل زمان بسیار مناسبی است. در این فصل مراکز خرید تخفیف‌ها و آفرهای ویژه‌ای را برای مسافران درنظر می‌گیرند. اگر اهل خرید هستید، سفر به قبرس را در تابستان جزو برنامه زندگی خود قرار دهید.

فصل پاییز

فصل پاییز از نظر دمای هوا بسیار بهتر از فصل تابستان است و دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. این فصل برای عکاسی، تفریح، و... عالی است. در این فصل با سر سبز شدن درختان منظره‌های عجیب و غریبی درست می‌شود که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها انگشت به دهان بگذارد.

فصل زمستان

اگر سرما را به گرما ترجیح می‌دهید و اهل مسافرت هستید، زمستان بهترین زمان برای سفر به این کشور از ایران  است. زمستان ازدحام جمعیت کم‌تری را نسبت به فصل‌های بهار و پاییز شاهد هستید. این نکته را فراموش نکنید که هوا به قدری سرد نمی‌شود که شما را اذیت کند و نتوانید تفریحات آبی و... انجام دهید.

ویزای برای سفر به قبرس شمالی

آیا سفر به قبرس شمالی ویزا می‌خواهد؟

برای سفر به قبرس شمالی شما نیازی به ویزا ندارید و می‌توانید با پاسپورت خود تا 15 روز در شهرهای قبرس اقامت داشته باشید. البته بدون داشتن ویزا شما نمی‌توانید تحصیل، کار و تجارت انجام دهید و فقط به منظور سفر، تفریح و خرید می‌توانید به قبرس شمالی و شهرهای آن بروید و از جاذبه‌ها دیدن کنید.

درصورتی‌که قصد اقامت در کشور قبرس شمالی را دارید، لازم است قبل از هر چیز ویزای کار یا اقامت خرید ملک دریافت کنید. برای درخواست این دو نوع ویزا، نیاز است بهتر است با مشاورین مطمئن جهت اخذ اقامت کاری و سرمایه گذاری خرید ملک کمک بگیرید.

هزینه بلیط هواپیما در قبرس شمالی

آیا می‌خواهید سفر به قبرس شمالی را تجربه کنید؟! اما نگران هزینه بلیط هواپیمایی هستید؟ قیمت بلیط هواپیمایی به قبرس شمالی، بر اساس فصل سفر، تعداد مسافران و شرکت هواپیمایی متفاوت هست. ولی به طور میانگین  15 میلیون تومان است.

قیمت تورهای قبرس  به چه عواملی بستگی دارد

عوامل زیادی در قیمت نهایی تورهای قبرس  تاثیر دارد و ملاک تصمیم گیری افراد با هم متفاوت است. بعضی از عوامل ثابت هستند و با کم یا زیاد شدن این امکانات قیمت تور شما هم کم یا زیاد می‌شود. عواملی مثل نوع پرواز، نوع تور، تعداد ستاره‌های هتل، فصل‌های مناسب سفر، تعداد روزهای اقامت، وعده‌های غذایی و... همگی عواملی هستند که برای همه افراد یکسان بوده و تغییری ندارد.

تفریح در قبرس شمالی

بسیاری از مردم دوست دارند هنگام سفر به قبرس تفریحات رایگانی انجام دهند و سفری کم خرج‌ و خاطره‌انگیز داشته باشند. از تفریحات بدون هزینه در قبرس می‌توان به بازدید از موزه ها در شهر های اصلی مانند شهرهای گیرنه و فاماگوستا و همچنین پایتخت قبرس شمالی نیکوزیا نام برد، قدم زدن روی ساحل طلایی لانگ بیچ، خرابه های کارپاز، مسجد معروف لاله مصطفی پاشا ، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ دنیا، گالری‌های هنری شهر لفکوشا، موزه مولوی، بازدید از مسجد تاریخی اراپحمت ، بندر لیمان، مسجد سلیمیه ، باغات زیتون لفکه ، خیابان دره بویو، کاروان سرای  بویوک هان ، میدان آتاتورک و ستون ونیزی، بازار های محلی ، دروازه گیرنه، موسیقی زنده و... اشاره کرد.

تماشای ساحل لاک‌پشت‌ها

آیا سفر به قبرس شمالی ویزا می‌خواهد؟

یکی از جذاب‌ترین تفریحات قبرس شمالی برای کسانی که به حیوانات علاقه دارند، ساحل لاک‌پشت‌هاست. البته نمی‌توانید هر زمان از سال به تماشای لاک‌پشت‌ها بپردازید؛ زیرا این منطقه حفاظت شده است. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای جاذبه‌های گردشگری قبرس مثل رژه لاک‌پشت‌ها از این منطقه بازدید می‌کنند.

بهترین زمان برای دیدن لاک‌پشت‌های دریایی در قبرس شمالی تابستان است؛ زمانی که آن‌ها برای تولید مثل و تخم‌گذاری به ساحل نزدیک می‌شوند. تقریباً این زمان از ماه ژوئن شروع می‌شود، اما زمان عالی برای دیدن آن‌ها آگوست، سپتامبر یا اکتبر است؛ زمانی که دمای آب بسیار گرم است.

این سری تفریحات هزینه سفر شما را به کم‌ترین حالت ممکن می‌رساند. یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در تور قبرس  انجام دهید، تفریح‌های آبی است که هزینه پایینی دارد. شنا هم یکی از تفریحات آبی محسوب می‌شود؛ ولی برای رفتن به شنا باید شرایط آب‌وهوایی قبرس را بیشتر بدانید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 3
2023-11-23 09:22

افزودن دیدگاه جدید