کد مطلب: 

282574

پنج شیء عجیب از دل کوه‌های یه بیرون کشیده شدند!

مطالعه‌ای که اخیرا توسط باستان‌شناسان در نروژ صورت گرفته‌است، سلاح‌های باستانی را که در کوهی دورافتاده که در آن شکارچیان در انتظار گوزن شمالی بودند، کشف کرده‌است.
پنج شیء عجیب از دل کوه‌های یه بیرون کشیده شدند!

به گزارش سیتنا، گروهی از محققان در حین مطالعه بخشی از قله کوه ساندگروسکارت، پنج سلاح را کشف کردند که قدمت سه عدد از آنها به ۱۷۰۰ سال می‌رسد. باستان شناسان همچنین ۴۰ پرده شکاری سنگی پیدا کردند که به آنها اجازه می دهد هنگام شکار گوزن شمالی استتار شوند.

لارس پیلو، باستان شناس در بخش میراث فرهنگی، شورای شهرستان اینلندت، نروژ، مدیر برنامه باستان شناسی یخچال طبیعی و سردبیر وب سایت Secrets of the Ice، گفت: "زمانی که گوزن شمالی به فاصله ۱۰ تا ۲۰ متری نزدیک شد. شکارچی بلند می‌شد و شروع به پرتاب اسلحه می‌کرد».

با ذوب شدن تدریجی یخچال‌های طبیعی بر اثر گرم شدن کره زمین، بسیاری از مکان‌های باستان شناسی کلیدی در حال کشف شدن هستند. آقای پیلو و تیمش در تلاش برای کشف گنجینه‌های پنهان بیشتر کشف شده توسط ذوب یخ ها، کوه‌ها را کاوش کرده‌اند.

پنج شیء عجیب از دل کوه‌های یه بیرون کشیده شدند!

در حالی که این سایت برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ کشف شد، محققان نتوانستند برای پنج سال بعد برای انجام یک بررسی کامل بازگردند. تنها در سال ۲۰۱۸ بود که آنها سلاح‌ها و پرده‌های شکار را کشف کردند.

آقای پیلو گفت: «به دلیل تغییرات آب و هوایی ذوب‌های زیادی در جریان است و ما مجبور شدیم مکان‌های دیگر را در فرصت کوتاه برای کارهای میدانی باستان‌شناسی یخچالی اولویت‌بندی کنیم.»

از پنج تیری که در محل پیدا کردند، سه تای آنها هنوز یک نوک پیکان آهنی حفظ شده داشتند.

آقای پیلو خاطرنشان کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل شکل نوک پیکان‌ها، این سلاح‌ها احتمالاً برای سال‌های ۳۰۰ تا ۶۰۰ پس از میلاد هستند.

پنج شیء عجیب از دل کوه‌های یه بیرون کشیده شدند!

او در گفتگو با لایو ساینس گفت که یکی از سه نوک پیکان آهنی "نوع کمیابی است که قبلاً یافت نشده‌بود و به سختی در گورهای مناطق پست یافت می‌شود."

هنگامی که Secrets of the Ice برای اولین بار در ماه فوریه این یافته‌ها را در رسانه های اجتماعی اعلام کرد، این اشیا به مرکز بحث تبدیل شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.6 (9 رای)
سیتنا 4
2023-07-09 23:05

افزودن دیدگاه جدید