کد مطلب: 

280058

آمریکایی‌ها با ۳۰۰ میلیون دلار می‌خواهند جهان را نجات دهند

سریال اکشن «سیتادل» که نقدهای ضد و نقیضی را به دنبال داشت، درصدر پربیننده‌ترین سریال‌های آمریکایی قرار گرفت.
آمریکایی‌ها با ۳۰۰ میلیون دلار می‌خواهند جهان را نجات دهند

به گزارش سیتنا، سریال «Citadel» با بازی پریانکا چوپرا بازیگر معروف هندی- آمریکایی در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) در Amazon Prime Video به نمایش درآمد که جنجال‌های بسیاری را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

با وجود مقاله‌های انتقادی مختلف، این سریال توانست توجه زیادی را به خود جلب کند و به رتبه‌ بالا در نمودار سریال‌های اینترنتی جهانی صعود کند.

در ۲۹ آوریل(۹ اردیبهشت)، سایت نظارت بر فیلم و تلویزیون، FlixPatrol، گزارش داد که سریال "Citadel" در لیست پربیننده‌ترین‌ها قرار گرفته است.

سریال «سیتادل» حول یک سازمان جاسوسی می‌چرخد که مأموریت آنها حفظ صلح جهانی به نام «سیتادل» است که مأموران آن توسط سازمان دیگری منحل می‌شوند. نبرد در یک قطار پر سرعت بین پریانکا چوپرا و شریک زندگی او ریچارد مدن از یک طرف و عوامل سازمان رقیب از سوی دیگر اتفاق می‌افتد.

چوپرا در حال متوقف کردن یک محموله‌ی اورانیوم است تا کشف کند آن تله‌ای است که قرار است او و شریکش را قربانی کند. نبرد با انفجار در واگن قطار به پایان می‌رسد. آنها از این انفجار زنده می‌مانند؛ اما حافظه‌ی خود را از دست می‌دهند و یک زندگی غیرنظامی عادی را شروع می‌کنند.

هشت سال بعد، گذشته، آنها را آزار می‌دهد و...

همانطور که گفته شد این سریال موضوع کلیشه‌ای جاسوسی و اکشن را دنبال می‌کند، اما موفق می شود صحنه‌ها را از شات اول بیرون بکشد. ریتم آن در پایان قسمت اول همچنان به اوج خود می‌رسد و قسمت دوم راه را برای بازگشت دو جاسوس که همه فکر می‌کردند مرده‌اند، باز می‌کند تا آنها دوباره در یک مأموریت برای نجات جهان به خط مقدم بروند.

«سیتادل» یک سریال تلویزیونی هیجان انگیز اکشن علمی تخیلی آمریکایی است که دیوید ویل برای آمازون پرایم ویدئو آن را ساخته است و برادران روسو به عنوان تهیه کنندگان اجرایی در ساخت آن نقش داشته‌اند. در این مجموعه ریچارد مدن و پریانکا چوپرا نقش دو مأمور را بازی می‌کنند.

دو قسمت نخست از فصل شش‌ قسمتی اول در آوریل ۲۰۲۳ پخش شد. این مجموعه نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد و همین امر سبب شد تا مورد توجه بینندگان قرار گیرد.

سیتادل را اینگونه توصیف کرده‌اند: «سریال جاسوسی پر اکشن با کانون احساسی جلب‌توجه‌کننده» و «یک رویداد جهانی گسترده و پیشگامانه که شامل یک سریال اصلی و چندین سریال تابع به زبان محلی است.» بخش‌هایی از این سریال در آلپ ایتالیا، هند، اسپانیا و مکزیک اتفاق می‌افتد.

طرح داستان سیتادل توسط جنیفر سالک، رئیس آمازون استودیوز مطرح شد. او این طرح را در اواسط سال ۲۰۱۸ به برادران روسو و استودیوی مستقل آنها، ای جی بی او برای تولید یک نمایش جاسوسی جاه‌طلبانه و جهانی پیشنهاد کرد. این سریال در ابتدا مشارکتی بین ای‌جی‌بی‌او و گروه فیلمنامه‌نویسی مدنایت ردیو، بود. با این حال، آنها در حین تولید در سال ۲۰۲۱ به دلیل اختلافات در دیدگاه با برادران روسو، این پروژه را ترک کردند و دیوید ویل به عنوان تهیه کننده جدید نمایش انتخاب شد. این تغییر منجر به فیلم‌برداری مجددِ گسترده در سال ۲۰۲۲ شد.

گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۳، سیتادل با بودجه‌ ۳۰۰ میلیون دلاری، یکی از سریال پرخرج تمام دوران بود. این خرج تا حد زیادی به دلیل فیلمبرداری مجددی است که با استخدام دیوید ویل به‌عنوان تهیه کننده پروژه انجام شد.

بعد از سریال «سیتادل»، فصل دوم «دندان شیرین» در رتبه‌ی دوم، «خانم میزل شگفت انگیز» در رتبه‌ی سوم، سریال«دیپلمات» در رتبه‌ی چهارم و سریال «قدرت» در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت.

سریال دندان شیرین Sweet Tooth درباره‌ی پسری به نام گاس است که نوجوانی نیمه‌انسان، نیمه‌گوزن است. گاس هم‌زمان با تغییراتی که در دنیا در حال رخ‌دادن است، محل زندگی خود را ترک می‌کند و به گروهی از انسان‌های عجیب‌الخلقه مثل خودش می‌رسد که همگی ترکیبی از انسان و حیوان هستند و سپس با آن‌ها همراه می‌شود تا به پاسخ سؤالاتش پیرامون اتفاقات عجیبی که در دنیا جریان پیدا کرده و همین‌طور منشأ نژاد نیمه‌انسان-نیمه‌حیوان خود برسد…

مجموعه تلویزیونی کمدی - درام «خانم میزدل شگفت انگیز» ساخته ایمی شرمن پالادینو است که مارس ۲۰۱۷ از پرایم ویدئو پخش شد. ستاره این داستان خانم میزدل است که نقش زنی خانه‌دار در نیویورک ۱۹۵۸ را بازی می‌کند که احساس می‌کند در استندآپ کمدی استعداد دارد. فصل‌های بعدی این سریال نیز پخش شد.

سریال «دیپلمات» محصول سال ۲۰۲۳ است. داستان در مورد لورا سیموندز، سفیر بریتانیا در بارسلونای اسپانیا است که به همراه همکارش سعی دارند از هموطنان خود که در کاتالونیا به دردسر افتاده‌اند محافظت کنند.

سریال «قدرت» به کارگردانی اوگلا هاوکسدوتیر و لیزا گانینگ در سال ۲۰۲۳ است. در این سریال تونی کولت، هالی بوش، ریا زمیترویچ، توهب جیمو و جان لگویزمائو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال که در ژانر درام و فانتزی است درباره‌ی گروهی از نوجوانان دختر است به طرز مرموزی این قدرت به خصوص را به دست می‌آورند که هروقت بخواهند باعث برق گرفتگی دیگران شوند. «قدرت»، محصول استودیوی آمازون است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-05-04 05:01

افزودن دیدگاه جدید