کد مطلب: 

272872

قطعی اینترنت تا کی ادامه دارد؟

با محدودیت های روزهای اخیر در دسترسی به اینترنت امکان دسترسی به برخی پلت فرم ها و سایت‌هایی با سرور خارجی میسر نیست و وزیر ارتباطات هم تایید کرده که برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که اعمال محدودیت شده اند؛ اگرچه به گفته‌ی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظرفیت‌های اینترنت که بنابر اقتضائات امنیتی محدود شده است با عبور از این مرحله به حالت قبل بازخواهد گشت و مردم می‌توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا استفاده کنند.
قطعی اینترنت تا کی ادامه دارد؟

به گزارش سیتنا، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: به دلیل اغتشاشات و ناآرامی ها و برخی تخریب هایی که در نقاط مختلف کشور قرار گرفته بنابر اقتضائات امنیتی ظرفیت های اینترنت محدود شده و این یک تصمیم امنیتی است برای امنیت مردم چون این پلتفرم ها مورد سو استفاده برخی گروههای اغتشاشگر قرار گرفته است.

به عقیده وی کشور به سرعت از این مرحله عبور خواهد کرد و وضعیت عادی برمی‌گردیم، مردم بنا به حقی که دارند می توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و توانمندی استفاده کنند.

 عیسی زارع پور هم گفته است: شورای عالی فضای مجازی در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد؛ مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست و محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است و تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شوند، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم که کاسبان در کسب‌وکار خود روی پلتفرم‌هایی که پایبند به قوانین جمهوری اسلامی نیستند سرمایه‌گذاری نکنند. هرچند که حتی مجدداً این پلت‌فرم‌ها باز شود. می‌بینید که در هر بزنگاهی آن مسئولیت‌های بین‌المللی خود را هم ایفا نمی‌کنند و طبیعتاً ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی دولت هم گفته است: هیچ مانعی ندارد که اگر پلتفرم‌ها و شبکه‌های جهانی بخواهند در فضای سایبری ایران حضور داشته باشند اما باید در داخل ایران دفتر و نمایندگی داشته باشند و پاسخگو باشند تا اگر کسی بستر شبکه آنها را محل کلاهبرداری و یا تزاحم برای مردم قرار داد پاسخگو باشند. اکنون این اتفاق در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه افتاده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 1
2022-10-03 21:52

افزودن دیدگاه جدید