کد مطلب: 

213800

۷۰ درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد خودروهای دیزلی فرسوده است

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد خودروهای دیزلی فرسوده است.
۷۰ درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد خودروهای دیزلی فرسوده است

به گزارش ایرنا، احمد تواهن بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی از اتوبوس های خریداری شده شهرداری اسلامشهر و نوسازی ناوگان حمل و نقل این شهر طی سخنانی گفت: شهرداری اسلامشهر با کمک شورای این شهر توانستند، گام های اساسی در راه کاستن از آلاینده های هوا بردارند.

وی گفت: یکی از بغرنج ترین و مضرترین معضلات فعلی شهرهای بزرگ و کوچک کشور، معضل ترافیک است، از سوی دیگر وقت و هزینه مردم هدر رفته و هوا نیز آلوده می شود، از اساسی ترین راه حل های کاستن از این معضلات استفاده از حمل و نقل عمومی است، که می تواند جمعیت زیادی را جابجا کند، امیدواریم به زودی شاهد رسیدن قطار شهری به اسلامشهر باشیم.

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: تعداد اتوبوس های اسلامشهر پیش از این ۴۰۰ دستگاه بوده است، که اکنون به ۳۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است، باید این کاستی جبران شود، در برنامه دولت است، که با خارج کردن خودروهای فرسوده طی ۳ سال بیش از ۲۰۰ هزار خودرو فرسوده دیزلی را از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور حذف کرده و خودروهای نو جایگزین کند.

وی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران به واسطه تردد خودروهای دیزلی فرسوده است، گفت: باید با نوسازی ناوگان حمل و نقل در راستای کاهش آلودگی هوا اقدام کنیم.

تواهن افزود: بهره برداران از ناوگان حمل و نقل نیز باید با استفاده از این خودروها در کاهش آلودگی هوا سهیم باشند، اغلب خودروهایی که در شهرها هستند، تک سرنشین است، اگر خوردوهای عمومی به وفور در اختیار شهروندان باشد، مردم از خودروهای تک سرنشین استفاده نمی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-31 22:29

افزودن دیدگاه جدید