کد مطلب: 

212886

ستاره فوتسال بانوان: می‌خواهیم حق‌مان با آقایان برابر باشد

فرزانه توسلی گلر تیم ملی فوتسال ایران در فینال فوق‌‌العاده بود.
ستاره فوتسال بانوان: می‌خواهیم حق‌مان با آقایان برابر باشد

به گزارش خبرورزشی، سیوهایی داشت استثنایی و بی‌شک یکی از ارکان قهرمانی بانوان ایران در آسیا بود. او در گفت‌وگو با خبرورزشی به سؤالات ما بعد از این اتفاق شیرین پاسخ داد.

خانم توسلی تبریک. فوق‌‌العاده بودید. در فینال هم که شما حرف نداشتید، البته غیر از گل آخر.

(خنده) راستش آن لحظه چون شلوغ بود، من جلویم را ندیدم وگرنه توپ را می‌گرفتم. اصلاً توپ را ندیدم.

چقدر اتفاق خوبی رقم زدید. همه ایران تحت تأثیر قرار گرفتند با این دومین قهرمانی.

بعد از سال 2015 که قهرمان شدیم، به بازی‌های ترکمنستان رفتیم و سوم شدیم. بعد از آن هم‌قسم شدیم تا دست به یک کار بزرگ بزنیم. با برنامه‌های مدون کادر فنی و فدراسیون، توانستیم به دومین قهرمانی خود در آسیا برسیم. این قهرمانی حاصل تلاش همه بچه‌ها بود.

روزنامه‌های ایران را دیدید؟ روی جلد همه روزنامه‌ها بودید.

بله دیدیم. واقعاً رسانه‌ها و مردم محبت داشتند. چقدر تبریک محبت‌آمیز داشتند. واقعاً برایمان دلگرمی بزرگی بود. واقعیت این است که ورزش بانوان دیده نمی‌شود، مگر اینکه دست به افتخار‌آفرینی بزنند.

نشان دادید قهرمانی اول اتفاقی نبود.

دقیقاً. بعد از قهرمانی 2015 که یک هیچ در فینال بردیم، من شنیدم که می‌گفتند شانسی بود. به ویژه بعد از سومی در ترکمنستان این حرف‌ها بود. این بار آمدیم و یک دستاورد جدید با قهرمانی داشتیم. الان این تیم پتانسیل زیادی دارد و می‌تواند حتی بین 4 تیم برتر جهان باشد.

اتفاقاً سؤال بعدی ما درباره این مسئله بود. دیگر زمان درخشش جهانی است.

درست است. یک زمانی با روسیه و اوکراین بازی می‌کردیم و کلی استرس داشتیم که کمتر گل بخوریم ولی حالا این تیم‌ها را حتی شکست می‌دهیم. یادم است دفعه اول که با برزیل بازی کردیم استرس داشتیم. می‌ترسیدیم و نمی‌توانستیم حمله کنیم ولی حالا اگر تیم حمایت شود نه اینکه تیم اول یا دوم جهان باشیم ولی می‌توانیم برای سومی و چهارمی بجنگیم. فقط باید به این تیم بها داده شود.

به شما چقدر پاداش می‌دهند؟

راستش اولین بار که قهرمان شدیم وزارت ورزش نفری 10 سکه داد. فدراسیون هم 10 میلیون داد. یعنی 20 میلیون گرفتیم ولی این بار اصلاً چیزی درباره پاداش نگفته‌اند.

خانم مظفر مربی تیم بعد از قهرمانی گفتند شما و خانم کریمی بهترین‌های آسیایی هستید.

ایشان که خیلی لطف دارند. خب ما بازیکن باتجربه تیم هستیم و باید چنین روزهایی خودمان را نشان دهیم. خوشحالم در دیدار فینال توانستیم کمک کنیم. این هم به خاطر تجربه‌ای بود که داشتیم.

چه خواسته‌‌ای دارید، حالا که قهرمان شده‌اید؟

نمی‌دانم خواسته ما تا چه حد عملی است. دوست داریم حق بانوان کشور مثل آقایان باشد. دوست داریم مساوات و برابری باشد. دوره قبل که ما قهرمان شدیم، خودمان در باد قهرمانی خوابیدیم. بعد با کلی التماس و کلی داستان رفتیم مسابقات جهانی گواتمالا. امیدوارم این بار تیم ما را رها نکنند. الان ما در لیگ مشکل اسپانسر داریم. بچه‌ها بدون هیچ چشمداشتی بازی می‌کنند ولی نگاه کنید ما قرارداد می‌بندیم و معمولاً 50 درصد می‌گیریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-14 22:44

افزودن دیدگاه جدید