کد مطلب: 

207896
نتایج مطالعه صورت گرفته توسط محققان ژاپنی نشان می‌دهد، آرام غذا خوردن و نخوردن غذا دو ساعت قبل از خواب به پیشگیری از چاقی کمک می‌کند.
لاک‌پشتی غذا بخورید تا لاغر شوید

به گزارش سیناپرس، محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کیوشو (ژاپن)، داده‌های بیمه‌های درمانی 60 هزار شهروند ژاپنی را که به‌طور منظم، طی سال‌های 2008 تا 2013 تحت معاینه‌های سالانه قرارگرفته بودند را بررسی کردند.

از این افراد در مورد سرعت غذا خوردن - سریع، متوسط، آرام - و سایر عادت‌های زندگی مانند زمان شام خوردن قبل از خواب، مصرف خوراکی / تنقلات پس از شام، و زمان صرف صبحانه سؤال شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده مشخص شد که 22 هزار و 70 نفر با سرعت زیاد، 33 هزار و 455 نفر با سرعت متوسط و 4 هزار و 192 نفر نیز به‌آرامی غذا می‌خوردند.

نتایج این مطالعه نشان داد، احتمال چاق شدن افرادی که با سرعت متوسط غذا می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که عادت به غذا خوردن سریع داشتند، 29 درصد کمتر بود؛ درحالی‌که خطر چاقی در گروه دوم تا 42 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

همچنین دور کمر افرادی که با سرعت متوسط و سرعت آهسته غذا می‌خوردند، به ترتیب 0.21 و 0.41 سانتیمتر کمتر از افرادی بود که عادت به غذا خوردن سریع داشتند.

وزن افراد با استفاده از شاخص توده بدنی (BMI) و اندازه دور کمر، تعیین شد. افرادی که عادت به غذا خوردن سریع داشتند و دو ساعت قبل از خواب، میان وعده‌ای مصرف می‌کردند، با خطر بیشتر اضافه‌وزن روبرو بودند.

دکتر هاروهیسا فوکودا (Haruhisa Fukuda) از محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کیوشو (ژاپن) تأکید کرد: تغییر در عادات غذا خوردن می‌تواند بر چاقی، شاخص توده بدنی (BMI) و اندازه دور کمر تأثیر بگذارد. کاهش سرعت غذا خوردن، در پیشگیری از چاقی و کاهش خطرهای مرتبط با چاقی مؤثر است.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ Open منتشر شد.

انتهای پیام

دسته بندی: 

برچسب: 

افزودن دیدگاه جدید

اشتراک در خبرنامه