کد مطلب: 

207238

اداره دیانت ترکیه: تنها شیاطین با دست چپ غذا می‌خورند

کارشناسان دینی اداره دیانت در پاسخ به سوالی درباره خوردن و آشامیدن با دست چپ می‌گویند: «پیامبر نسبت به این موضوع که شیاطین با دست چپ غذا می‌خورند هشدار می‌داد و به کودکان توصیه می کرد که هنگام غذا خوردن و آشامیدن از دست راست استفاده کنند.»
اداره دیانت ترکیه: تنها شیاطین با دست چپ غذا می‌خورند

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز؛ اداره امور مذهبی ترکیه (دیانت) طی یک «فتوا» در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که مسلمانان باید با دست راست غذا بخورند، زیرا «شیاطین با دست چپ خود غذا می‌خورند.»

این وب‌سایت در پاسخ به استفتائی در مورد عادات غذایی گفته است: «بر اساس عادات عمومی خوردن و آشامیدن در اسلام باید گفت که پیامبر اسلام، غذا خوردن با دست چپ را خوشایند نمی‌دانست.»

کاربر شبکه اجتماعی: دیانت می‌گوید که تنها شیاطین با دست چپ غذا می‌خورند. هدف قرار گرفتن برای افکار چپ کافی نبود حالا باید برای چپ دست بودن مورد تبعیض قرار گرفت؟

وب‌سایت اداره دیانت طی این فتوا افزود: «پیامبر نسبت به این موضوع که شیاطین با دست چپ غذا می‌خورند هشدار می‌داد و به کودکان توصیه می‌کرد که هنگام غذا خوردن و آشامیدن از دست راست استفاده کنند.»

این اداره برای افراد دارای معلولیت استثنا قائل شده و می‌گوید که این افراد می‌توانند در صورت لزوم از دست چپ خود استفاده کنند.

کمیته‌ای از کارشناسان مذهبی در اداره امور مذهبی ترکیه با نام دیانت، در پاسخ به سوالات مردم، فتوا صادر می‌کنند. در برخی موارد حواشی فراوانی حول این فتواها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-06 00:36

افزودن دیدگاه جدید