کد مطلب: 

202497

گاف عجیب چند خبرگزاری!

در چند روز گذشته چند خبرگزاری خبر مرگ پروفسور لطفی زاده استاد مشهور ایرانی الاصل متولد باکو را منتشر کردندکه خبر تکذیب شد.
گاف عجیب چند خبرگزاری!

به گزارش انصاف نیوز، پسر پرفسور لطفی زاده چند روز قبل مصاحبه‌ای با سایت «azvision» داشته و می‌گوید حالم پدرم خوب نیست و وصیت او این است که در خاک باکو دفن شود. همین خبر باعث فهم اشتباه خبرگزاری‌های داخلی شده و تعدادی از خبرگزاری به اشتباه این خبر را خبر مرگ وی منتشر می‌کنند.

انتشار اشتباه خبر مرگ پرفسور لطفی زاده سوژه چند رسانه آذربایجانی از جمله سایت «metbuat» و «xeberonline» شده است.

لطفی علی‌عسکرزاده (۱۵ بهمن ۱۲۹۹، برابر با ۴ فوریهٔ ۱۹۲۱، باکو)، مشهور به لطفی‌زاده یا لطفی ع. زاده ریاضیدان، عالم کامپیوتر، مهندس برق و استاد بازنشسته علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بود.

لطفی علی‌عسکرزاده از پدری ایرانی (اردبیلی) و مادری یهودی روس در باکو و دارای تابعیت ایرانی _ که آن زمان در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان واقع در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود ــ متولد شد، تحصیلات اولیه خود را در باکو و تهران انجام داد در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد.

او بیش از همه به خاطر طرح کردن ریاضیات فازی مشتمل بر مفاهیم مرتبط فازی همچون مجموعه‌های فازی، منطق فازی، الگوریتم‌های فازی، کنترل فازی و احتمالات فازی شناخته شده‌ است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-14 10:04

افزودن دیدگاه جدید