کد مطلب: 

291747

یک نفر در آن فدراسیون نبود ایمیل چک کند؟

حسن تفتیان و فرزانه فصیحی به شکلی عجیب فرصت حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست دادند.
یک نفر در آن فدراسیون نبود ایمیل چک کند؟

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی، 2 رکورددار دوی سرعت زنان و مردان ایران از حضور در مسابقات داخل سالن جهان به دلیل نداشتن ویزا جا ماندند. فرزانه فصیحی که چند روز قبل موفق به کسب مدال طلای مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا شد، حتی نامش در میان حاضران در رقابت‌های داخل سالن جهان در رشته 60 متر قرار گرفت، اما به دلیل نرسیدن ویزا از این مسابقات بازماند.

در این خصوص گفته می‌شود فدراسیون دوومیدانی ایمیل مربوط به دعوت‌نامه حضور در این مسابقات را دیر مشاهده کرده و همین موضوع باعث شده ویزای این 2 ورزشکار برای حضور در مسابقات نرسد و آن‌ها شانس اعزام به اسکاتلند را از دست بدهند.

فرزانه فصیحی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خوئ نوشت: «از یک مسابقه دیگر هم جاماندم؛ قهرمانی جهانی. بدون اینکه خطایی کرده یا تقصیری داشته باشم. شاید درک ارزش حضور و سختی کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان برای عده‌ای قابل لمس نباشد اما من هیچوقت بابت آن نه پاداش خواستم، نه حواله‌ای و نه اینکه خبرش را در سایت فدراسیون بزنند. بدون هیچ توقع و انتظاری حتی یک لوح تقدیر ساده.

من در سال‌های اخیر یاد گرفتم سطح توقعاتم را تا حد زیر صفر پایین بیاورم و امروز با وجود این حجم از ناملایمتی و نادیده گرفته شدن‌ها باز هم ادامه دادم. من فقط توقع داشتم در آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و بعد از رکوردشکنی بروم با بزرگان جهان مسابقه بدهم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی‌سابقه بوده است اما این اجازه به من داده نشد. دلیلش دیگر برایم مهم نیست که چرا اینگونه شد چون بار اول نیست و بار آخر هم نخواهد بود اما حالا پرچم ایران در محل مسابقات نیست.

از وقوع اتفاق بی‌سابقه در تاریخ ورزش کشور جلوگیری شد و ناراحت کننده‌ترین اتفاق اینکه زحمات، تلاش و رویاهای یک ورزشکار زیر پا له شد. هیچ کاری از دستم برنمی‌آید. چند روز ناراحتی می‌کنم، به خودم می‌آیم و ادامه می‌دهم. این روتین ۱۵ سال سابقه ورزش من بوده است.»

یک نفر در آن فدراسیون نبود ایمیل چک کند؟

حسن تفتیان، دیگر ورزشکار جامانده از این مسابقات هم در صفحه شخصی خود نوشت: «چه کسی در ورزش پاسخگوی من است؟ تمامی اهالی ورزش دنیا اعم از مسئول و ورزشکار و مربی و هوادار هزینه میکنند، مدیریت میکنند، تلاش میکنند و زحمت می‌کشند تا در مهم‌ترین رویداد ورزشی رشته خود در جهان شرکت کنند و نتیجه بگیرند این رویداد در مسابقات دو و میدانی، قهرمانی جهان نام دارد که همه دوندگان دنیا به نوعی آرزوی شرکت در این میدان ورزشی را دارند.
حال سوال من این است که چرا حسن تفتیان، در این رقابت‌ها شرکت نکرد؟؟؟ یا او علاوه بر تمرین کردن و تمرکز بر حضور موفق‌تر در این مسابقات می‌بایست جور کارهای انجام نشده اداری از سوی فدراسیون را هم نیز بکشد؟ در کل حسن تفتیان تمرین کند یا کارهای که بر عهده فدراسیون است را انجام دهد؟ آیا متولیان ورزش کشور تا کنون پیشرفت حسن تفتیان را نسبت به سال فعالیت با بزرگان سرعت دنیا مقایسه کرده‌اند که ببینید آیا حسن تفتیان از غول‌های سرعت چیزی کم دارد یا نه؟؟ من در ابتدای شروع کار و برنامه دادن به فدراسیون این مسابقات مهم را در برنامه تمرینی خود تا المپیک گنجانده.ام و فدراسیون را از اهمیت شرکت کردن در این مسابقه و اردوی بعد از آن در مسیر رسیدن به هدف اصلی مطلع کردم.
چرا باید دوندگانی که توانایی آنها از حسن تفتیان در دیگر کشورها کمتر است بیشتر از حسن تفتیان مورد حمایت قرار گیرند؟ متولیان ورزش کشور صدای مرا از باب درخواست حمایت بشنوند که چرا وقتی در توان خود میبینم که پرچم کشورم را در میادین مهم به اهتزاز در آورم زمینه‌اش که بسیار پیش پا افتاده است همچون ثبت نام کردن و فرستادن نام من به عنوان نماینده ایران به فدراسیون جهانی هم فراهم نمی‌شود.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-03-01 23:16

افزودن دیدگاه جدید