کد مطلب: 

196644

افزایش تعداد مشترکان فعال رایتل به 7 میلیون نفر

مدیرعامل رایتل، گفت: در حوزه سیم کارت های توزیعی از یک میلیون سیم کارت در سال 92 به 9 میلیون افزایش داشته ایم. همچنین در حوزه سیم کارت های پروفایل دار از 350 هزار مشترک فعال به 7 میلیون مشترک فعال رسیده ایم که رشد 20 برابری داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال به 9 میلیون برسد.
افزایش تعداد مشترکان فعال رایتل به 7 میلیون

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در مراسم افتتاح پروژه های این اپراتور که به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز 17 بهمن ماه با حضور وزرای "ارتباطات و فناوری اطلاعات" و "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و دبیر شورای عالی فضای مجازی و سایر مقامات مسوول برگزار شد، اظهار کرد: رایتل شرکتی است که صد در صد سهامش متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و امروز با تلاش همه همکارانمان در رایتل پروژه های مهمی را افتتاح می کنیم.

وی با بیان اینکه رایتل در زمانی کار خود را آغاز کرد که همراه اول 13 سال به صورت انحصاری فعالیت می کرد و ایرانسل نیز با همکاری شریک خارجی فعال بود، اظهار کرد: در این مدت رشد و پیشرفت زیادی را شاهد بودیم و توانستیم در همه بخش ها به توسعه قابل توجهی دست یابیم، در شهریور سال 92 تعداد 128 شهر تحت پوشش ما بود که امروز به 503 شهر گسترش یافته است و میزان سایت ها که 926 سایت بود به 3446 سایت افزایش یافته و 370 سایت نیز در حوزه LTE فعال شده اند.

صدری با بیان اینکه CORE SITE رایتل در شهریورماه سال 92 دو عدد بود که در حال حاضر به 5 عدد افزایش یافته است، ادامه داد: در حوزه سیم کارت های توزیعی نیز از یک میلیون سیم کارت در سال 92 به 9 میلیون افزایش داشته ایم. همچنین در حوزه سیم کارت های پروفایل دار از 350 هزار مشترک فعال به 7 میلیون مشترک فعال رسیده ایم که رشد 20 برابری داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال به 9 میلیون برسد.

مدیرعامل رایتل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه و گسترش پایانه های فروش رایتل، گفت: در شهریور ماه سال 92 دو فروشگاه اختصاصی داشتیم که در حال حاضر به 26 فروشگاه اختصاصی افزایش یافته و این میزان تا پایان سال به 32 فروشگاه خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه 80 درصد مشترکان ما دیتا و 20 درصد VOICE هستند مصرف دیتا نسبت به شهریور 92 بالغ بر 54 برابر رشد داشته و درآمد کسب شده از این محل نیز 43 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیامک رشد ماهانه 16 برابری و درآمد 19 برابری را تجربه کردیم، اظهار کرد: در حوزه مکالمه نیز درآمد ماهانه 33 برابری را تجربه کردیم که همه این آمار در مقایسه با سال 92 بسیار قابل توجه است.

صدری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به موضوع شبکه ملی اطلاعات که شاخص بسیار مهمی است از راه اندازی CORE SITE تبریز خبر داد که در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بحث رومینگ بین الملل نیز گفت: در حال حاضر با 213 اپراتور از 137 کشور رومینگ برقرار کردیم و برقراری رومینگ بین الملل در محرم، صفر و اربعین حسینی و سرویس های ویژه ای که با امارات داریم از دیگر اقدامات مهم ما محسوب می شود و به زودی نیز با اپراتور OnAir رومینگ در پرواز خواهیم داشت.

صدری همچنین با اشاره به درآمد 4 برابری سال جاری رایتل نسبت به درآمد سال گذشته، گفت: از دیگر موضوعات ما بحث وای فای های عمومی و ترابردپذیری است که در وای فای عمومی توانستیم در نهادها و مراکزی این سرویس ها را راه اندازی کنیم و در اربعین نیز در مرز شلمچه به صورت رایگان سرویس دهی کردیم.

وی همچنین از افزایش ظرفیت سیستم مرکز تماس از 120 تماس همزمان به 480 تماس همزمان خبر داد و افزود: همه این اقدامات با استفاده از اپلیکیشن های داخلی و بومی انجام می شود و ما تمام تلاشمان را می کنیم که از ظرفیت های داخلی برای پروژه هایمان استفاده کنیم.

وی در عین حال با اشاره به جایگاه ویژه سایت رایتل به عنوان پربازدیدترین سایت در بین اپراتورهای موبایلی کشور، گفت: در حال حاضر رتبه ایران سایت رایتل در جایگاه 86 قرار دارد که همراه اول در رتبه 91 و ایرانسل  در رتبه 115 قرار دارد که امیدواریم بتوانیم این میزان را در بخش بازدید ارتقا دهیم.

مدیرعامل رایتل با بیان اینکه رتبه این اپراتور در بخش تعالی سازمانی 200 بود که در سال 94 به حدود 370 افزایش یافت، عنوان کرد: تقدیرنامه ها و جایزه ملی کیفیت ایران و دیگر جوایز از مواردی است که رایتل به دلیل اقدامات خاصی که انجام داده به آن دست یافته است.

صدری با اشاره به اقدامات رایتل بعد از برجام، گفت: شاید اولین شرکتی بودیم که در حوزه IT توانستیم LC یک ساله با بانک اروپایی و چینی باز کنیم و میزان قراردادهای ما از 40 قرارداد در سال 92 به حدود 1400 قرارداد افزایش یافته است و در بحث اشتغالزایی که تاکید دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون است در سه سال گذشته توانستیم از 9 هزار اشتغال به 36 هزار اشتغال افزایش یابیم که این امر محقق نمی شد مگر با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و سازمان تامین اجتماعی و شستا که از همه آنها تشکر می کنم.

مدیرعامل رایتل در عین حال بیان کرد: در حوزه شبکه ملی اطلاعات راه اندازی IP ورژن 6 را داریم چون با توجه به اینکه پیدا کردن ورژن 4 برای اپراتورها معضلی شده بود توانستیم ورژن 6 را راه اندازی کنیم که همین جا از کمک ویژه آقایان مهندس جهانگرد و مهندس جهرمی تشکر کنم که بسیار کمک کردند و در حال حاضر همه مشترکان رایتل در کل کشور می توانند از IP ورژن 6 استفاده کنند.

وی همچنین از افتتاح فیبر اختصاصی رایتل خبر داد و در عین حال با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن رای خوان، گفت: این اپلیکیشن برای ارسال و دریافت پیغام متنی جهت تماس ورودی و خروجی استفاده می شود که کلیه نرم افزارها کاملا داخلی است.

صدری با اشاره به افتتاح سامانه وب چت مرکز تماس رایتل و همچنین افتتاح سرویس ریز ارتباطات رایتل، توضیح داد: در سرویس ریز ارتباطات بعد از هویت سنجی و پس از 24 ساعت ریز ارتباطات در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

صدری همچنین درباره سرویس خرید اپلیکیشن، اظهار کرد: این کار با شرکت های تولیدکننده محتوا و استارت آپ ها انجام می شود و در واقع با استفاده از این سرویس مشترک برای خرید برخی سرویس ها و خدمات مورد نیازش، نیاز نیست از حساب بانکی خود برداشت کند بلکه از شارژ خود برای خرید استفاده می کند و در این راستا پیش بینی می شود تا سال آینده حداقل با 20 شرکت این کار را انجام دهیم که در حال حاضر با مایکت این کار راه اندازی شده و تا پایان سال چند شرکت دیگر نیز اضافه می شوند.

وی در عین حال با اشاره به شبکه توزیع محتوا یا CDN گفت: رایتل تنها اپراتوری است که مجوز VOD را از وزارت ارشاد دارد و فیلم هایی که به صورت آرشیو در آن وزارت خانه است تا به امروز حدود 120 فیلم را در پرتال دریچه هفتم بارگذاری کردیم و اقدامات دیگری نیز در دست انجام است و همه اینها هیچ وابستگی به اینترنت ندارد و کاملا داخلی است و از ظرفیت های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان استفاده می کنیم.

مدیرعامل رایتل همچنین از افتتاح مرکز عملیات امنیت رایتل (SOC) خبر داد و در عین حال با اشاره به بحث اپراتورهای مجازی، اظهار کرد: این فرصت خوبی برای رایتل بود و مفتخریم بین 3 اپراتور دیگر توانستیم بیشترین قرارداد را در این زمینه منعقد کنیم و در حال حاضر با 5 شرکت (کیش سل پارس، توسعه ارتباطات همراه شاتل، داده گستر عصرنوین، آریان همراه و توسعه ارتباطات فناوری نوین همراه) قرارداد بستیم.

صدری با اشاره به سهم رایتل در سال اول قرارداد با MVNOها گفت: سهم ما در سال اول 1403 ترابایت ترافیک دیتای ما از آنها خواهد بود و همچنین 159 میلیون پیامک و 286 میلیون دقیقه ترافیک خدمات صوتی خواهد بود.

گفتنی است؛ در این مراسم تست LTE-A رایتل و تجمیع آن با WiFi و رسیدن به تکنولوژی LWA که دروازه ورود به 5G است انجام شد. این تست برای اولین بار به این شکل در کشور اجرا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-06 08:44

افزودن دیدگاه جدید