کد مطلب: 

11957

طبق قانون اشتراک اینترنت بین مشترکان باید چند به چند باشد؟

طبق قانون اشتراک اینترنت بین مشترکان باید چند به چند باشد؟

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: اشتراک اینترنت بر اساس آخرین مصوبه‎ی سازمان تنظیم 1 به 8 صورت می‎گیرد و این اشتراک برای تمام سرعت‎ها به همین منوال است، ولی در جایی که ما مشکلی برای ارائه‎ی بیشتر پهنای باند به مشترکان نداریم، ممکن است که اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم.

 

دکتر "داوود زارعیان" در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) در خصوص وضعیت فعلی اشتراک اینترنت بین مشترکان، گفت: اشتراک اینترنت طبق قانون و بر اساس آخرین مصوبه‎ی سازمان تنظیم 1 به 8 صورت می‎گیرد و این اشتراک برای تمام سرعت‎ها به همین منوال است.

 

وی در عین حال تاکید کرد: اگرچه طبق قانون اشتراک 1 به 8 است، ولی در جایی که ما مشکلی برای ارائه‎ی بیشتر پهنای باند به مشترکان نداریم، ممکن است که اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم. البته به نظر من اگر مشترکین سرعت 512 کیلو و یا 1 مگ داشته باشند، به هر حال اینترنت با کیفیت بهتر در اختیارشان قرارگیرد و این اشتراک 1 به 8 مشکلی برایشان ایجاد نمی‎کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در خصوص رتبه بندی شرکت‎های ارائه دهنده‎ی خدمات اینترنت توسط سازمان تنظیم، گفت: معمولا رتبه بندی نیازمند یکسری شاخصه است. شاخصه‎ها هم باید به شرکت‎های PAP اعلام شود. در خصوص رتبه بندی پیشین، اولین مطلب این بود که ما شاخصه‎ها را در اختیار نداشتیم و نمی‎دانستیم که این شاخصه‎ها چه بودند و البته اصراری هم نداریم که این شاخصه‎ها اعلام شود؛ چرا که حتما این شیوه‎ی کاری، سیاست سازمان تنظیم مقررات است.

 

وی ادامه داد: نکته‎ی دوم این که در رتبه بندی شرکت‎ها، مقایسه‎ی شرکتی مثل شرکت مخابرات ایران با سایر شرکت‎ها از نظر آماری و منطقی معنادار نیست. به عنوان مثال وقتی ما از سوی قانون گذار اجبار داریم به 10 هزار دفتر روستایی اینترنت 64 بدهیم پس مقایسه‎ی ما با PAPهایی که این اجبار را ندارند منطقی نیست و معنایی ندارد؛ و یا به عبارتی دیگر زمانی که یک PAP به تنهایی به اندازه‎ی همه‎ی PAPهای دیگر مشترک دارد، این مقایسه، قیاس مع الفارق است یعنی خیلی جای مقایسه وجود ندارد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بایستی در ارزیابی‎ها تجدید نظر شود و این تجدید نظر بدین معنا نیست که ما اول بشویم و یا نه. ما اصراری هم بر این بحث نداریم و معتقدیم که در ساختارمان در حال ایجاد تغییراتی هستیم که این تغییرات قطعا به نفع مشترکین در آینده خواهد بود.

زارعیان در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: قبول داریم که ما دارای ساختار دولتی بودیم و همچون شرکت ‎های PAP چابک و سریع نبودیم، اما از طرفی دیگر مقایسه ما با آنها درست نیست. به خاطر این که شما نمی‎توانید ما را که به اندازه‎ی 10 تا PAP به مشترکین سرویس می‎دهیم و مجبوریم که نیازهای دولت را هم تامین کند، همچنین نیازهای آنی دولت را هم پاسخگو باشیم، موظفیم در انتخابات فعال عمل کنیم و در حوادث غیرمترقبه هم فعال باشیم را با سایر PAPها مقایسه کنید.

وی ادامه داد: بایستی در این حوزه‎ها اندیشمندانه‎تر برخورد شود. فرض کنید در حوزه‎ی تلفن ثابت، ما 27 میلیون و 800 هزار تلفن ثابت داریم. یک اپراتوری هم وجود دارد که 10 هزار تلفن ثابت دارد. واقعا چگونه می‎توان این دو را باهم مقایسه کرد و یا در تلفن همراه چگونه می‎شود ما را با اپراتور تلفن همراه کیش مقایسه کرد؟

زارعیان در عین حال تاکید کرد: در کل کار ارزیابی و رتبه بندی اقدام موثری است. بایستی ارزیابی‎ها و رتبه‎بندی‎ها بر اساس شاخصه‎هایی کاملا علمی توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود و حب و بغض سیاسی و رقابتی، تاثیری در نتایج نداشته باشد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: این‎ها نکاتی است که مورد تایید ماست. ضمن اینکه معتقدیم که به تدریج سازمان‎های نظارتی در ایران هم در این حوزه‎ها ورزیده می‎شوند و این ورزیدگی موجب خواهد شد که این نقاط ضعف و مشکلات موجود را حل نمایند.

زارعیان در پایان تاکید کرد: ما به عنوان شرکت مخابرات ایران بایستی تلاش نماییم هم کیفیت سرویس را افزایش دهیم و هم در پشتیبانی دقت بیشتری داشته باشیم و باز هم معتقدیم که تفاوت‎های مطرح شده باید دیده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-03 20:13

دیدگاه‌ها

تصویر آرش
اینترنت ایران در حال بهبود است ، فقط گهگاهی دچار ازدهام (Congestion) می شود که به امید خدا آن هم به زودی توسط کارشناسان حل خواهد شد .
ارسال شده توسط آرش در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید