کد مطلب: 

11640

وزیر ارتباطات: وی‌چت می‌تواند رفع فیلتر شود

وزیر ارتباطات معتقد است که راه‌اندازی فیلترینگ هوشمند، می‌تواند وی‌چت را به دوران گذشته بازگرداند و از فیلتر خارج کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، در حالیکه از روز گذشته سرویس وی‌چت برای برخی کاربران ایرانی بلوکه و دسترسی به سرورهای آن بلوکه شده اما همچنان برخی کاربران به این سرویس دسترسی دارند که به گفته یکی از مسئولان زیرساختی این موضوع به دلیل تعدد سرورهای این سرویس یا عدم اعمال IP آن در لیست فیلتر شده‌ها از سوی برخی سرویس‌دهندگان داخلی بوده است.

 

این سرویس که تشکیل گروه‌های ارتباطی آن در مجامع و موضوعات مختلف دیده می‌شود، زمینه‌ای از التهاب را در میان کاربران فضای مجازی به وجود آورده است. احتمال آن داده شده که با فیلتر شدن این سرویس، سایر سرویس‌ها نظیر وایبر، تانگو و حتی اینستگرام نیز در معرض فیلترینگ قرار گیرند.

 

از این جهت، فیلترینگ وی‌چت به موضوعی نسبتا مهم در نشست خبری معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت تبدیل شد و وی در پاسخ به دلیل فیلترینگ وی‌چت بار دیگر همچون روال گذشته گفت: فیلترینگ جزو مسئولیت‌های کمیته مصادیق محتوای مجرمانه است و ما فقط مجری تصمیمات اخذ شده در این کمیته هستیم.

 

خسروی البته به نوعی گلایه خود از این کار را نشان داد و گفت: شبکه‌‌های اجتماعی نوعی فرصت هستند و گروه‌هایی در آن‌ها ایجاد و مطالب و محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

مدیر عامل زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نماینده این وزارتخانه در کمیته مصادیق محتوای مجرمانه مخالف این تصمیم بوده است، گفت: ما تنها یک نماینده داریم و ظاهرا این موضوع درخواست دو کارشناس این کمیته بوده و دیگران هم با آن موافق بوده‌اند که سرانجام فیلترینگ انجام شد.

 

او درباره احتمال فیلتر شدن سایر سایت‌ها نیز گفت: در حال حاضر دستوری برای فیلترینگ سایر سرویس‌ها نداشته‌ایم.

 

اما وزیر ارتباطات هم درباره چنین اقدامی گفته است که "در طی دو سه روز گذشته درباره وی‌چت سئوالات مختلفی شده اول اینکه این شبکه یک شبکه چینی است و اینکه با تصمیم هفته گذشته کمیته تعیین مصادیق فیلتر شده است و ارتباطی با من به عنوان وزارت ارتباطات ندارد و دلیلی که آن‌ها می‌آورند این است که خیلی به حریم خصوصی افراد وارد شده‌اند به گونه‌ای که حتی در کشورهای غربی که این شبکه‌ها رواج زیادی دارند از این شبکه استقبال چندانی نشده است.

 

واعظی عنوان کرد: "امیدوارم در داخل کشور چنین سرویس‌هایی که مردم بتوانند به خوبی استفاده کنند در اختیار مردم قرار گیرد. موضوعی است فقط کمیته مصادیق به بخشی از استفاده کاربری وی چت مشکل داشته است و با بخش‌هایی که شبکه‌های دیگر هم داشته‌اند مشکلی نداشته‌اند، امیدواریم در آینده بتواند نرم‌افزاری استفاده شود که هوشمند این کار را انجام دهد و اگر شبکه‌ای مثل وی‌چت فعالیت‌های مثبتی هم دارد مردم استفاده کنند واگر بخشی از آن مشکل دارد برطرف شود و فقط همان بخش فیلتر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-21 17:54

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
بسیار کار بجا و خوبی است فقط جایی شده برای افراد هوسران
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید