کدخبر :10406 پرینت
10 آبان 1392 - 17:33

معاون شرکت مخابرات ایران از تاثیر بخش ارتباطات بر تورم می‎گوید

متن خبر

معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران، می‎گوید: شرکت ارتباطات سیار خواهان بازنگری در تعرفه‎هاست، اما نه به اندازه‎ی آنچه که تورم در کشور بوده است. برای اینکه معتقدیم بخش ارتباطات می‎تواند هزینه‎ها را کم کند و حتی جلوی تورم را نیز بگیرد، اما به نظر می‎رسد که بازنگری در این حوزه یک ضرورت است.

 

دکتر "داود زارعیان" در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، اظهار داشت: بحث افزایش تعرفه‎های تلفن همراه در اپراتور اول یک داستان 14 الی 15 ماهه است. شاید گناه بزرگی باشد که بخواهیم بگوییم تغییر دولت و یا تغییر وزیر باعث شد که تعرفه‎ها عوض شود.

 

وی، ادامه داد: فروردین ماه سال 91 شرکت ارتباطات سیار بنا به توصیه‎ی رگولاتور طرحی را به سازمان تنظیم مقررات ارائه داد که این اپراتور می‎تواند تعرفه‎ها را فلت کند؛ که فلت سازی تعرفه یعنی اینکه همه‎ی مردم در همه جا یک تعرفه را بپردازند و هزینه‎ی بین شهری و جابه‎جایی حذف شود.

 

زارعیان، افزود: سازمان تنظیم مقررات و کمیسون تنظیم ارتباطات 13 ماه بعد از ثبت درخواست ما یعنی در اردیبهشت ماه 92 مصوبه‎ای داد که بر اساس آن مصوبه اجازه‎ی یکسان سازی تعرفه‎ها به شرکت مخابرات ایران داده شد؛ به این ترتیب که کف تعرفه 515 ریال و سقف تعرفه 618 ریال باشد.

 

معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات سیار برای اجرایی کردن این مصوبه به رگولاتور اعلام کرد که حدود سه ماه وقت لازم دارد تا اطلاع رسانی، خرید تجهیزات و تغییر نرم افزارها را در کل شبکه انجام دهد.

وی، افزود: شاید این جا این سوال ایجاد شود که آیا این مقدار زمان واقعا لازم بود یا خیر؟ با توجه به اینکه ما هزینه‎ی جابجایی از مشترک می‎گرفتیم، شارژینگ ما دارای پیچیدگی خاصی بود که ما را به این زمانبندی نیازمند می‎کرد. در نهایت شبکه آماده شد و به رگولاتوری اعلام کردیم که می‎خواهیم تعرفه را اجرا نماییم و رگولاتوری نیز موافقت کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران، گفت: ما در تاریخ 5 و 6 مرداد ماه اعلام کردیم که تعرفه‎ها یکسان خواهد شد. این اتفاق با معرفی وزیر جدید آقای دکتر واعظی مصادف شد و ایشان دستور دادند که اجرای این طرح متوقف شود تا کارگروهی مسوول بررسی مجدد شود.

وی، ادامه داد: ما فکر می‎کردیم که احتمالا کارگروه تشکیل می‎شود و ممکن است سقف 618 ریال را کاهش دهند. چون ما بر اساس مصوبه‎ی قبلی مبلغ 599 ریال را تعیین کرده بودیم، اما این کارگروه تشکیل نشد و نهایتا کمیسیون تنظیم مقررات با مصوبه‎ای، مصوبه‎ی قبلی خودش را لغو کرد. طبیعتا ما هم بایستی این مصوبه را اجرا می‎کردیم و تصمیم بر آن شد که این کار انجام شود. به همین دلیل ما مجدا نیازمند تغییر نرم افزارها و اطلاع رسانی بودیم به همین دلیل به جای اینکه قبض های تلفن همراه مثل گذشته در اوایل مهرماه صادر شود به اواخر مهرماه رسید.

وی، در ادامه گفت: تعدادی از مشترکین که در میان دوره قبض‎های خود را پرداخت کرده بودند بر اساس تعرفه‎ی فلت، قبوض میاندوره‎ی آنها پرداخت شده بود که در قبض‎های بعدی ما به التفاوت به آن ها برگردانده خواهد شد. سایر مشترکین نیز تغییری در تعرفه‎هایشان ایجاد نشد و مثل قبل قبوضشان محاسبه و صادر شد.

معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران در پایان گفت‎وگو با سیتنا با اشاره به اینکه تعرفه‎های تلفن همراه مصوب 1/12/ 82 است و از 83/1/1 اجرا شده است، افزود: به هر حال شرکت ارتباطات سیار خواهان بازنگری در تعرفه‎ها می‎باشد، اما نه به اندازه‎ی آنچه که تورم در کشور بوده است. برای اینکه معتقد هستیم بخش ارتباطات می‎تواند هزینه‎ها را کم کند و حتی جلوی تورم را نیز بگیرد، اما به نظر می‎رسد که بازنگری در این حوزه یک ضرورت است و در نهایت منتظر می‎مانیم تا ببینیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.