کد مطلب: 

4986

آقای مرتضی حیدری! نترس! بپرس! ماجرای مصاحبه های تلویزیونی این مجری با شخصیت‎ها

آقای مرتضی حیدری! نترس! بپرس! ماجرای مصاحبه های تلویزیونی این مجری با شخصیت‎ها

حضور مرتضی حیدری در برنامه زنده تلویزیون همراه جناب رییس جمهور به عنوان مجری و مصاحبه کننده، بار دیگر باعث انتقادات، گلایه و گاه عصبانیت مردم شده است.
 

مصطفی حق بین در انتخاب نوشته است: مرتضی حیدری پای ثابت "گفت و گوی احمدی نژاد با مردم" ، در طول مصاحبه با رییس جمهور ، همواره با تکان دادن سر ، سخنان احمدی نژاد را پیش از شنیدن تایید می کند و با طرح سئوالات کلی، ساده و غیرچالشی، عامدانه اجازه می دهد احمدی نژاد مصاحبه را به سادگی بچرخاند و آنچیزی را بگوید که می خواهد و نه آنکه مردم می خواهند!

ماجرای مصاحبه های تلویزیونی این مجری با آیت الله هاشمی، لاریجانی و ... در انتخابات 84

این اقدامات حیدری البته مسوبق به سابقه است! نه در این روز ها یا همین سالها (که همواره با رویه تکراری خود مقابل رییس جمهور نشسته) ، بلکه در ایام رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 84 ، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری و در برابر رقبای جناب احمدی نژاد، یک «اوریانا فالاچی تمام عیار» بود! آن قدری در میان سخنان هاشمی و لاریجانی و .... می پرید و بی آنکه منتظر پاسخ باشد، سئوالات متفرقه می پرسید که هر عاقلی را از هدفش متوجه می ساخت.

به یاد دارم که «حیدری» در مقابل آیت الله هاشمی به قدری سئوالات جسورانه پرسید و منتظر پاسخ نمی ماند که دقایقی بعد، هاشمی که مرد سیاست است و کم عصبانی می شود، چنین پاسخش داد که «انقدر وسط کلام من نپر! بگذار حرفم را بزنم» ..... یا وقتی که رو به روی علی لاریجانی (کاندیدای وقت شورای هماهنگی اصولگرایان) نشست و استدلالات او را شنید، جسورانه پرسید که «پس چرا اینجا (صداوسیما) که بودید از این کارها نمی کردید...اینجا من همکارانی دارم که گله های بسیار دارند از مدیریت شما و.....»

اما همان مرتضی حیدری در برابر محمود احمدی نژاد (در ایام رقابت های انتخاباتی 84) ، چونان مریدی که مرادش را به نظاره نشسته، آرام نشست و تریبون را به جناب دکتر واگذار کرد . و این رویه چنان به مذاق احمدی نژاد و حامیانش خوش آمد که پس از پیروزی در انتخابات 84، از او به عنوان یکی از گزینه های اصلی «سخنگویی دولت» یاد می شد!

اما نشد! چرا که ظاهراً به جناب حیدری در جای و زمان دیگر، نیازی مبرم بود!

گفت و گوی تکراری حیدری با احمدی نژاد

حیدری در تازه ترین گفت و گوی خود با احمدی نژاد (که دیگر از مرید و مرادی به رییس و مرئوسی هم رسیده!) نه سئوال چالشی مطرح می کند، نه یکبار سخنان او را نقدی سبک می کند و نه حتی سئوالاتی می پرسد که دغدغه اولیه مردم است. این مجری، تنها با طرح سئوالات کلی و عدم پرسش در مورد سخنان متناقض و گاه نادرست رییس جمهور ، 2 ساعت تمام تریبون را در اختیارشان گذاشته تا اوامر (احیاناً) تکراری ایشان، برای چندصدمین بار به گوش ملت فرو رود!

به واقع، حیدری چگونه به خود اجازه می دهد در حالی که به عنوان نماینده مردم (آنطور که در اطلاعیه مشترک صداوسیما و ریاست جمهوری تحت عنوان گفت و گوی رییس جمهور با مردم امده است) رو به روی جناب احمدی نژاد نشسته و در برابر آمارهای متناقض و گاه نادرست ایشان سکوت پیشه یکند؟ و نه حتی آمارهای دولتی را برای نقض اظهارات دکتر، تکرار کند...؟

حیدری چگونه می تواند لحظاتی که آقای احمدی نژاد از «بهتر شدن وضعیت مردم در همه شاخص های اقتصادی» سخن می گوید، دم برنیاورد؟ چرا او نپرسید که این افرادی که جناب احمدی نژاد می گوید وضعشان (در همه دهک ها) بهتر شده  ، کجا هستند؟ نشانی شان کجاست؟ شغل شریف شان چیست؟ و ....

چرا آقای حیدری در برابر توجیه تورم وحشتناک در کشور (حتی بر اساس آمار مراکز رسمی) ، به خود زحمت نمی دهد از جناب رییس بپرسد که این افزایش 200 درصدی قیمت ها، باعث رضایت کدام دسته از مردم شده است؟

چگونه وقتی آقای احمدی نژاد از افزایش تولید و رشد صنعت طی این چند سال سخن می گوید، «حیدری» جسارت به خرج نمی دهد که از رییس بپرسد «پس از این همه گزارش و خبر در مورد از بین رفتن تولید، بیکاری کارگران و .... چیست؟» لابد اینها نشانه رشد صنعت است؟!

چرا وقتی جناب احمدی نژاد تحریم ها را عامل مشکلات و گرانی ها و تورم و البته مشکل ارز می داند ، مجری «به وقتش جسور» ، نمی پرسد که «مگر شما نبودید که قطعنامه ها را کاغذپاره می دانستید» و می گفتید «انقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پاره شود»؟!

آقای حیدری! اگر قرار بود این سئوالات از پیش نوشته شده ، بدون هیچ پرسش چالشی و ثانویه خدمت جناب احمدی نژاد تقدیم شود، دیگر چه نیازی به حضور جنابتان بود؟! آیا بهتر نیست در این شرایط، حنابعالی سئوالات را به ایشان بدهید و خود از پشت صحنه با تکان دادن های ممتد سر (در تایید سخنان رییس جمهور) به ایشان روحیه دهید و صحنه را بیش از این، سنگین نکنید و بیخیال «توازن» و «استاتیک صحنه» شوید!؟ تا شاید تصور نشود اویی که مقابل رییس جمهور نشسته ، به ادعای صداوسیما و دفتر رییس جمهور، نماینده مردم است!

و ده ها و صدها چرای دیگر، که ظاهراً تقصیر جناب حیدری نیست! ایشان می توانند از طریق همان برنامه «پایش» انتقادات ظریف و مبهم خود را مطرح فرمایند.

انتهای پیام
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2012-12-23 09:30

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
عااااالی بود حرفتوون شدیدا موافقم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
راستی شایعه شده مرتضی حیدری هم تابعیت دوگانه ایرانی کانادایی داره و جز از اعضای انحرافیونه. صحتش رو با دلیل بگید تا حداقل واقعیت برامون شبهه نشه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بز اخفش! دقیقا زدی هدف
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر شهروند
واقعا عین واقعیت بود امیدورو این حرفها به گوش آقای حیدری برسه نه اینکه فقط درد دل ما با هم باشه.;کاش یه نسخه از این متن واسه ایشون و آقای ضرغامی فرستاده بشه تا شخصا به دستشون برسه
ارسال شده توسط شهروند در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
اقای حیدری ماجرای بز اخفش را شنیدید؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
به نظر اینجانب تمام گفته های جناب رییس جمهور به سر کوچه اقای رییس جمهور برمیگرده که نه تورم هست نه بیکاری
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
دادا، شما به قیافه آقای حیدری یه نگاه مینداختین تا میفهمیدین خودش داره چی میکشه.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حسین
متاسفانه همیشه همین است جناب رئیس جمهور بگونه ای مغلطه کاری می کنند که گویی همه چیز بر وفق مراد است وهیچ مشکلی نیست ولی واقعیت این است که بخش عظیمی از مردم با فقر وبدبختی دست و پنجه نرم می کنند باید پاسخگویی به انحراف کشیده شدن دخترانی باشید که از فرط فقر به این وادی کشیده شده اند.
ارسال شده توسط حسین در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس بردیا سالار وردی
من حقیقتاً تا دیدم مصاحبه گر جناب آقای دکتر حیدری هستند وبا لبخندی کما فی السابق بر لبانشان مقابل آقای احمدی نژاد نشسته اند حدود سؤال و جواب ها برایم مشخص شد ترجیح دادم کانال دیگری را ببینم یا اصلاً تلویزیون تماشا نکنم وحقاً وقتی شنیدم این مصاحبه یک ساعت و نیم طول کشیده متاسف شدم سرمایه مملکت درجه راه هائی و وسیله چه شخصیت هائی اتلاف میشودآیا این 1/5 ساعت اگر برنامه مشاعره میگذاشتند بیشتر مورد توجه و علاقه مردم و مفید تر به حال جامعه نبود؟ به خدا قسم بعد از شنیدن بعضی از پرسش ها و پاسخ ها از خودم بدم آمد.
ارسال شده توسط ناشناس بردیا سالار وردی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
آقای حیدری شما هم جز کسایی هستی که باید خیلی جواب پس بدی .اگه نمی تونی بذار عادل فردوسی پور بیاد بپرسه .
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید