کد مطلب: 

12207

یادداشت پلنگ مهاجر در فیسبوک!

راست و دروغش هنوز روشن نیست اما شنیده شد یک چهره مطرح محیط‌ زیستی، در منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع، با شکار ممنوع دیده شده است.

 

به گزارش سیتنا، پوریا عالمی در طنز خود در شرق ادامه داد:‌ به نظر ما چیز عجیبی نیست. برای سرشماری مثلا پلنگ ایرانی راهی نیست که پلنگ ایرانی را با تیر بزنیم. چرا؟ چون حیوان زبان‌بسته که شعور ندارد توی صف بایستد تا آنها را بشماریم. وقتی هی جست‌وخیز می‌کنند، باید اول نگه‌شان داشت تا بشود شمردشان. بعد هم سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفته: «پلنگ شناسنامه محیط‌زیست ایران است.» ولی‌شناسنامه محیط‌زیست ایران مدت‌هاست باطل شده. اینطور که ما فهمیدیم وقتی می‌گویند «منطقه حفاظت‌شده» یعنی منطقه‌ای که افراد خاص می‌روند شکار و مردم عادی نمی‌روند آنجا تا شکار به این بکری را حیف‌ومیل نکنند. بعد هم واقعا چه عیبی دارد؟

 

ما منشور حقوق بشری کوروش داشتیم، دادیم رفت. الان هم جاش توی موزه فرنگی‌ها امن است. به‌نظر ما پلنگ‌ملنگ و این قرتی‌بازی‌ها هم مثل منشور است، ردش کنیم برود خلاص. اگر هم منطقی نگاه کنیم الان اسم خیلی حیوانات توی شناسنامه محیط‌زیست ایران نیست و حیف‌ومیل شده‌اند. ما صفحه دوم شناسنامه را نگاه کردیم دیدیم فقط نوشته: نام بچه: «موش فاضلاب»، پلنگ کجا بود؟

 

در دولت مهرورزی شنیدیم: «دو آهوی ایرانی به ولیعهد قطر و دو قلاده پلنگ ایرانی به روسیه هدیه داده‌اند.» باور کنید کار درست همین بوده. باید بدهیم برود. بهتر از این است که ندهیم و گنده کنیم و به سگ دهیم. خوشبختانه الان می‌دانیم دو آهوی ایرانی و دو پلنگ ایرانی مهاجرت کرده‌اند و فوقش افسردگی مهاجرت گرفته‌اند، اما حال‌شان و جای‌شان خوب است. یکی از این پلنگ‌های مهاجر در فیس‌بوکش، خطاب به فک‌وفامیلش که در ایران هستند، نوشت: «پا شید بیایید بابا. افسردگی کدومه؟ خیلی هم باحاله.» اگر می‌ماندند چه می‌شد؟ هیچی. الان شکار شده بودند و لاشه‌شان همراه «چهره مطرح محیط‌زیستی» شناسایی شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-13 19:01

افزودن دیدگاه جدید