کد مطلب: 

10832

مسوول اقدامات تحریک‌آمیز اخیر تلویزیون کیست؟

به نظر می‌رسید با رفتن احمدی‌نژاد و آمدن روحانی، شیوه صدا و سیمای انحصاری کشور هم تغییری کند و به خصوص مدیران این رسانه به اصطلاح ملی که حاصل وارونه و منفی افراطشان از سال 88 تا 92 را در نتیجه آرای مردم در 24 خردادماه دیدند و تو دهنی محکمی نثارشان آمد، اندکی شرمسار شده و به قول عوام از خر شیطان افراطی‌گری و انحصارطلبی پایین آیند.

اما ظاهرا سند ششدانگ این تشکیلات به اصطلاح ملی!، به نام یک باند افراطی شکست خورده و عصبانی از مردم، خورده که گاه و بیگاه شرمسارانه اما وقیحانه نیشی به جامعه می‌زنند و دوباره در اندرون رازآلود خود می‌خزند. در همین زمینه سایت انصاف‌نیوز، در گزارشی نوشت: شنبه 25 آبان ماه، چند گزارش خبری بر روی آنتن‏‌های شبکه‏‌های تلویزیون ملی رفت که بسیاری را شگفت‌زده کرد. پس از مدت‏ها «تغییر مشی نسبی» رسانه‌ی ملی از مقطع انتخابات 24 خرداد 92، گزارشی ساخته شده‌ی به شدت جناحی با ادبیات افراطیون درباره‌ی اتفاقات ناگوار سال 88 در تمام شبکه‌های خبری صداوسیما به نمایش درآمد که گویی تخریب زحمات جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته را هدف قرار داده بود تا کام شیرین بخش‌هایی از مردم را در صدمین روز از فعالیت دولت جدید تلخ کند.

 

پس از انتشار این گزارش ها و بروز واکنش‎‏های بسیاری نسبت به آن، کدورت‏‌های حوادث سال 1388 که کم‏‌کم به فراموشی سپرده شده بود بار دیگر سر باز زد و بسیاری که روابط دوستی خود را در عین اختلاف نظر درباره‌ی حوادث 1388 به واسطه‌ی انتخابات 24 خرداد امسال دوباره ترمیم کرده‏ بودند با پخش این گزارش بار دیگر اختلافات میان مردم زنده و آن روزها به یاد آورده شد.

 

اقدام رسانه‌ی ملی در شرایطی صورت گرفت که در کنار امید «همه»ی جامعه به عملکرد دولت جدید، مسوولان کشور به انتظار «بخشی» از جامعه نیز توجه کرده و به گفته فرزندان میرحسین موسوی، ملاقات آنها با والدین خود منظم شده و در شرایط بهتری نسبت به ماقبل آن انجام می‏‌شود؛ همچنین شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات نیز تلویحا مسوولیت حصر را بر عهده گرفته‏‌اند و در مواردی از ایجاد شرایط رفع آن سخن گفته‏‌اند. اما سوالاتی از روی انصاف و حمایت از منافع ملی است که برای بسیاری وجود دارد:

 

آیا کارشناسان رسانه‌ی ملی، برای تهیه و تنظیم چنین گزارشی نظر رهبری و مسوولین مربوطه مانند شورای عالی امنیت ملی و وزرات اطلاعات را جویا شده بودند یا خیر؟ آیا تحریریه‌‏ای که چنین گزارشی خروجی آن بوده از فکری متفاوت از تحریریه‌‏ای است که در سال 1388 گزارش‌‏های خبری تحریک کننده‌ای تنظیم می‌‏کرد که خشم معترضان را دو چندان می‌‏کرد که یکی از دلایل بی‌‏اعتمادی مردم به رسانه‌ی رسمی و گرایش به ماهواره بود؟

آیا چنین مسوولینی ضرر و زیان چنین تصمیماتی هیجانی، غیر کارشناسی و جناحی خود را می‏‌پذیرند؛ عواقبی که برخی از نمایندگان مجلس نیز آن را تذکر داده‏ بودند؟ و آیا مسوولیت تحریک احساسات و عواقب غیر مستقیم چنین عملی مانند بی‌‏اعتمادی (حداقل بخشی از مردم) به رسانه‌ی ملی را بر عهده خواهند گرفت؟

مسوولین رسانه‌ی ملی یا اسناد هماهنگی احتمالی اقدام اخیر با رهبری و شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات را منتشر کنند (هر چند به نظر می‌سد چنین هماهنگی اصلا نشده است)، یا افراد احتمالا خودسری که دست به این کار زده‌اند را معرفی کنند یا فرصت عذرخواهی و توبه نسبت به رفتار خود را در برابر مردم از دست ندهند.

 

خباز: عده‌ای نانشان در تکرار اتفاقات 88 است

 

در همین زمینه محمدرضا خباز  به سایت خبری سلام‌نو گفت: همانطور که بار‌ها مسئولین عالی رتبهٔ کشور، به ویژه رهبر معظم انقلاب تاکید فرموند و مردم نیز انتظار دارند بر خلاف گذشته که شرایط پر از تنش بود و کشور با تنش اداره می‌شد، پس از استقرار دولت تدبیر و امید، علاوه بر دستگاه‌هایی که زیر نظر دولت هستند باقی دستگاه‌هایی که در اداره کشور موثرند هم به آرامش در کشور کمک کنند.

 

این نماینده سابق مجلس گفت: یکی از شرایط بسیار مهمی که امید را دل ایجاد می‌کند و زمینه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم می‌آورد، امنیت و آرامش در کشور است. بنابراین همهٔ ما این وظیفه را داریم که به نحوی کمک کنیم تا موضوعات اختلافی به حداقل برسد. نباید کسانی که دستی بر کار دارند، بنزین بر آتش اختلاف بریزند و این آتش را مجددا شعله‌ور کنند. دولتی که امروز روی کار آمده، اعلام کرده که با هرگونه افراط و تفریط مخالف است و می‌خواهد ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند. تا کی قرار است این بحث‌ها ادامه داشته باشند؟

 

خباز در خصوص رعایت عدالت تاکید کرد: اگر واقعا شرایطی فراهم بود که دیگران هم چنین امکاناتی داشتند و می‌توانستند نظرات خود را بیان کنند و امکانات دولتی هم در اختیار آن‌ها هم قرار می‌گرفت، چه بسا امکان داشت به عدالت نزدیک شویم. ولی در این شرایط عدهٔ زیادی را متهم کردن و در ‌‌‌نهایت زمینه اختلاف و ناراحتی مردم را فراهم نمودن هنر نیست. پرداختن به مسائل قدیمی که می‌دانیم عدهٔ زیادی را در داخل کشور مورد رنجش قرار می‌دهد، کار پسندیده‌ای نیست.

 

نماینده سابق 7 دوره مجلس در پاسخ به سوالی درباره اثرات این اقدامات صدا و سیما اذعان داشت: اثرات منفی این رفتار‌ها از جانب برخی دستگاه‌ها این است که آن آرامشی که باید در کشور وجود داشته باشد را از بین می‌برد و همچنان در ذهن این مسئله عنوان می‌شود که همچنان قرار است بر طبل جنگ کوبیده شود. وی در پایان تاکید کرد: از تکرار وقایع سال ۸۸ تنها کسانی سود می‌برند که نانشان در دعواست و می‌دانند اگر آرامش به وجود آید، جایگاهی را در کشور نخواهند داشت و در این میان تنها ضررش را کشور و مردم می‌برد.

منبع: سایت بهارنیوز

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-19 09:17

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
دوست عزیز ربط دادن خواسته گروهی از مردم شریف ایران در سال 88 را به اسرائیل و دیگران ربط ندهید. حرف زدن کار ساده ایست. ما هم میتوانیم بگوییم که فاجعه تجاوز به اسیران در کهریزک کار اسرائیل بوده، آیا درسته؟ آیا جمهوری اسلامی ایران در کهریزک با اسرائیل همدست بوده؟ شما را چه شده؟ چگونه قضاوت می کنید؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر بنده خدا
همین حرف تو خودش فتنه است!!اون ممه را لولو برد رفت دانشگاه زد!!بیدار شو عمو یادگار!!
ارسال شده توسط بنده خدا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا ممنون. هنوز صداوسیما نتونسته خودشو به شرایط جدید وقف بده
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
متاسفانه بعضی خروجی های سیمای به اصطلاح ملی ما فقط درد دشمنان قسم خورده ملت ایران را دوا میکند وابزار کار به آنها میدهد.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
قرار نيست با تغيير دولت، سياست نظام هم تغيير پيدا كنه! ما هيچ وقت فتنه ها و فتنه گران رو فرموش نمي كنيم! اگرچه دولت هم عوض بشه!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ديانت
واقعا براتون متاسفم كه هنوز متوجه نشده‌ايد كه درك مردم بسيار بالاست و مدتهاست كه به همين دلايل رسانه ميلي را تحريم كرده‌اند و كمترين توجهي به آن ندارند. بنابراين پيشنهاد مي‌كنم شما هم به مردم بپيونديد و اصلا رسانه ميلي را نقد هم نكنيد چون كه آب در هاون كوبيدن است
ارسال شده توسط ديانت در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
کی اصلا این رسانه رو نگاه میکنه من وقتی درادامه اخبار دیدم این چرت وپرت هارا میخواد بگه رفتم فارسی وان نگاه کردم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بنام خدا.اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید ناظر بر منافع ملی باشد حرف حقی است که همه افراد از هر طیف و جناحی متناسب با گرایش سیاسی خود از آن بهره مند شود. امامطلب فوق قابل تأمل است، هر چند که نویسنده می خواستند همین سخن را بازگو نمایند و از انحصار و ... مدیران سیما قلم فرسایی کردند ولی می بایِست کسی که توصیه به معروف و نهی از منکر می کند خود بهترین آمر به معروف و ناهی از منکر باشد و از کلمات متین و سنجیده در بیان مطلبش استفاده کند، لطفاً به کلماتی که به کار رفته دقت نمایید: «افراطی شکست خورده و عصبانی از مردم،شرمسارانه اما وقیحانه و ...». ولی بر خلاف چنین تفکر دینی،نویسنده فوق سراپای کلامش توهین و بی نزاکتی است که خدای ناکرده اگر چنین تفکری بر صدا و سیما حاکم شود چنین استنباط می شود که اجازه نخواهند داد که صدای حقی غیر از صدای اشخاص خاص آنهم از حزب و گروهی خاص، از آن تریبون عمومی پخش شود. اگر انسانهای منصف و در آموز و عبرت گیری باشیم باید همیشه دو مطلب بیش از پیش مورد عنایت قرار گیرد و در همیشه تاریخ برای تذکر و یاد آوری تکرار شود: 1. حوادثی مانند قیام امام حسین(ع)که جنبه درس آموزی دارد؛ 2. حوادثی مانند عملکرد منافقان و بنی صدر و همچنین کوی دانشگاه و فتنه آمریکایی - اسراییلی سال88،که جنبه عبرت گیری دارد.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محمد
آيااين اتفاقات رخ داده؟ كه برنامه و تصاوير پخش شده گوياي چنين چيزي است، لذا تكرار آن بيانگر جواب محكمي به برخي افراد افراطي به اصطلاح اصلاح طلبي!! است كه بجاي درخواست رسيدگي قضايي بيطرفانه براي بانيان آن فجايع، آزادي و حصر قانوني آنان را ميطلبند. اين كار تحريك نيست بلكه ياداوري براي اعمال ورفتار زورگويان واغتشاشگران ديروز و طلبكاران امروز است.
ارسال شده توسط محمد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناسKAMANGIR
تعجبم از این است که در چنین برهه زمانی که آماج تیرهای خارج از کشور قرار داریم این دشنه های داخلی از چه روست ملتی هستیم با سلایق متفاوت ، درست ! اما در هدف یکی هستیم بهتر آن است به سلایق احترام بگذاریم و ظرفیت و آستانه تحملمان را بالا برده و بگداریم دولت منتخب مردم کارش را که در راستای فرمایشات رهبری و حفظ منافع متی است پیش ببرد و با اینگونه نفاق افکنی ها خاطرات تلخ 88 را زنده نکنیم
ارسال شده توسط ناشناسKAMANGIR در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
دولت تدبیر و امید؟!!!! خخخخخخخخخخ!!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر چشم بینا
من مانده ام که بعد از چهارسال حبس وبایکوت چه اصراری برای شنیدن توبه نامه این آقایان دارند.بدون اینکه حتی یک فرصت صحبت به آنها داده شود؟
ارسال شده توسط چشم بینا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر امیر
ازصداوسیمای میلی بیش از این انتظار نیست
ارسال شده توسط امیر در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
راسته و همه می دونن که بعضی از این افراطیون وامانده از همه جا نونشون تو این نا ارامی هاست ولی ازن رسانه به اصطلاح ملی در عجبم که در این مقطع حساس کنونی که حتی مقام معظم رهبری نیز به پرهیز از تنش و حفظ وحدت عموم جامعه تاکید دارند و در شرایط مذاکرات حساس با کشورهای بزرگ دنیا چه سری نهفته است که دست با این گونه اقدامات وقیحانه می زنند آنگونه که از این وقایه بر می آید و پیداست این سری افراد برای براورده کردن منافعشان حتی حاضر شکست دولت و در تنگنا قرار گرفتن مردم برای کسب مشروعیت می باشند اینها برای اثبات خود حتی از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اطاعت نکرده و با تنش زایی های خود تیشه بر ریشه اتحاد میهن عزیزمان می زنند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
مراتب تشکر و تقدیر خود را به عاغای زرقامی تقدیم می کنیم - از طرف کانال های ورشکستهء ماهواره ای و سایر دشمنان فزهنگ و ادب پارسی!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید