کد مطلب: 

289884

ببینید| مدیرعامل آسیاتک: شبکه فیبرنوری پایه ارتباط فیبر و شبکه‌های نسل پنجم است

مدیرعامل شرکت آسیاتک، گفت: در دنیا ترکیب شبکه فیبرنوری و 5G standalone (5G SA) در حال ارائه سرویس است که سرویس پرسرعت را به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد.
مدیرعامل آسیاتک: شبکه فیبرنوری پایه ارتباط فیبر و شبکه‌های نسل پنجم است

محمد علی یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی موسوم به UNSP به تعدادی از اپراتورها از جمله آسیاتک، گفت: در خیلی از کشورها اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی همانند ایران نیست؛ چراکه در ایران اپراتورها در ابتدای فعالیت رگولاتوری پروانه دریافت می‌کردند و در زمان تمدید پروانه طی 10 الی 12 سال بعد از تاسیس رگولاتوری، پروانه‌ها در حوزه‌های ارتباطی تفکیک می‌شدند، بدین معنا که پروانه‌ها به صورت ثابت و سیار تعریف می‌شدند.

وی، افزود: با پروانه همگرایی تغییراتی که در تکنولوژی وجود دارد، از ارتباط ماهواره، سیار، ثابت، سیم مسی، فیبرنوری و ... همگی یکپارچه شده اند و این موضوع برای ارائه سرویس‌های کاملتر در سطح کشور برای لایه‌های مختلف مصرف کننده، توسط اپراتورها، کمک کننده خواهد بود.

یوسفی زاده، ادامه داد: شبکه فیبرنوری پایه ارتباط فیبر و شبکه‌های نسل پنجم است و در دنیا ترکیب شبکه فیبرنوری و 5G standalone (5G SA) است که سرویس پرسرعت را به مصرف کنندگان ارائه می دهد و ما در حال حاضر در حال ساخت این شبکه هستیم اما هنوز تکمیل نشده است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک، خاطرنشان کرد: پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی به ما کمک می‌کند که با نرخ روز دنیا، برای تکنولوژی‌های جدید که طراحی شده و تجهیزات و قابلیت استفاده از آن برای مشترکان وجود دارد، در کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری به موقعی داشته باشیم تا دچار شکاف‌های بعدی نشویم.

پایان بخش چهارم گفت‌وگو

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

برای مشاهده بخش نخست گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده بخش دوم گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده بخش سوم گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (3 رای)
سیتنا 5
2024-01-13 10:55

افزودن دیدگاه جدید