کد مطلب: 

289264

اختصاص 2.2 میلیارد درهم سرمایه به 200 استارت آپ در دبی

مدیرعامل مرکز نوآوری در مرکز مالی بین‌المللی دبی اعلام کرد که برنامه شتابدهنده فین‌تک سابقه اثبات شده‌ای در توانمندسازی شرکت‌های نوظهور از طریق کمک و حمایت از آنها در تبدیل ایده‌هایشان به محصولات و پیشنهادات منحصربه‌فرد دارد و بیش از 200 استارت‌آپ از زمان راه‌اندازی این برنامه در بازار گسترش یافته اند و بودجه‌ای بالغ بر 2.2 میلیارد درهم جذب کرده‌اند.
اختصاص 2.2 میلیارد درهم سرمایه به 200 استارت آپ در دبی

به گزارش سیتنا، مرکز نوآوری در مرکز مالی بین المللی دبی، اولین و بزرگترین شتاب دهنده کسب و کار در بخش فناوری مالی در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا، رویداد سالانه پیشگام خود را با نام "روز سرمایه گذار" با حضور بیش از 500 شرکت کننده به پایان رساند.

از نهمین دوره برنامه "شتاب دهنده فین تک" و هفتمین دوره برنامه "شتاب اینجا" این رویداد با حضور عیسی کاظم، فرماندار موسسه مالی بین المللی دبی برگزار شد.

مرکز؛ و عارف امیری، مدیر عامل مرکز مالی بین المللی دبی، که با سخنرانان، سرمایه گذاران و کارآفرینان حاضر تعامل داشتند.

محمد البلوشی، مدیر عامل مرکز نوآوری در مرکز مالی بین‌المللی دبی، گفت: «برنامه شتابدهنده فین‌تک سابقه اثبات شده‌ای در توانمندسازی شرکت‌های نوظهور از طریق کمک و حمایت از آنها در تبدیل ایده‌هایشان به محصولات و پیشنهادات منحصربه‌فرد دارد. بیش از 200 استارت‌آپ از زمان راه‌اندازی این برنامه در بازار گسترش یافته اند و بودجه‌ای بالغ بر 600 میلیون دلار (2.2 میلیارد درهم) جذب کرده‌اند. در سال 2023، این برنامه رکوردی از درخواست ها را دریافت کرد، به طوری که تعداد متقاضیان از 700 متقاضی در یک حوزه فراتر رفت که از این تعداد 19 استارت آپ منابع لازم را جذب کردند. ۱۹ شرکت استارت‌آپ مذکور حمایت های مالی بیش از دو میلیارد درهمی مورد نیاز خود را از بانک اسلامی دبی، بانک اسلامی ابوظبی (ADIB)، شرکت بیمه ملی ابوظبی (ADNIC) ، NBD امارات، گروه پست امارات (EPG)، بانک HSBC، بانک تجاری موریس (MCB) و گروه بیمه زوریخ دریافت نمودند.

شایان ذکر است که مرکز مالی بین المللی دبی میزبان بیش از 800 شرکت متخصص در زمینه فناوری مالی و نوآوری است که در تلاش برای ایجاد افق های جدید برای آینده مالی هستند. بسیاری از استارت آپ های نوآور، از جمله Norblock، Sarwa، Tarabut Gate و Ziwa، از برنامه‌های شتاب دهنده ارائه شده توسط مرکز نوآوری در مرکز مالی بین المللی دبی تسهیلات و منابع مالی لازم را دریافت نمودند. همچنین کنفرانس Step، برجسته‌ترین رویداد در حوزه فناوری در امارت دبی، در حال آماده‌سازی برای برگزاری دوازدهمین نشست خود در 21 و 22 فوریه 2024 با مشارکت راهبردی شهر اینترنتی دبی، وابسته به گروه TECOM است.در طول 12 سال گذشته، کنفرانس STEP میزبان هزاران استارت آپ به نمایندگی از 58 کشور بوده است که 28.5 درصد از این شرکت ها مجموعا بیش از 800 میلیون دلار بودجه دریافت کرده اند. در طول چرخه 2024، 500 استارت آپ و بیش از 150 شرکت متخصص در سرمایه گذاری خطرپذیر، برای تامین منابع مالی به ارزش 8.2 میلیارد دلار رقابت خواهند کرد.پیش بینی می‌شود هشت هزار شرکت کننده از سراسر جهان در این رویداد حضور پیدا کنند. تمرکز کنفرانس مذکور در دور جدید بر شرکت ها و استارت اپ های هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-27 14:01

افزودن دیدگاه جدید