کد مطلب: 

278786

مشکل در سایت‌ها در پی عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران/ رگولاتوری: پیگیر اصلاح ساعت در گوشی‌های تلفن همراه هستیم؛ اصلاح زمان در سایت‌ها ارتباطی با این سازمان ندارد

در پی عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران و بروز مشکل در برخی سایت‌ها، سامانه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه، یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سیتنا گفت: این سازمان پیگیر روند اصلاح و تنظیم ساعت در گوشی‌های تلفن همراه است و اصلاح زمان در سایت‌ها ارتباطی با این سازمان ندارد.
بروز مشکل در سایت‌ها در پی عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران/ رگولاتوری: پیگیر اصلاح ساعت در گوشی‌های تلفن همراه هستیم؛ اصلاح زمان در سایت‌ها ارتباطی با این سازمان ندارد

به گزارش سیتنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرامون تغییر ساعت برخی تلفن‌های همراه و سامانه‌ها در پی عدم عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: برای اینکه در گوشی‌های تلفن همراه، عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار رخ دهد؛ لازم است دو اقدام انجام گیرد؛ ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست جدید (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش‌بینی‌های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و تمام تغییرات لازم در سامانه‌ها و تجهیزات شبکه اپراتورها اعمال شده است. اقدام دیگر نیز در سمت گوشی کاربران است که تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین‌المللی باید نسخه‌های به روزرسانی گوشی‌های تلفن همراه خود را منتشر می‌کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار انجام گیرد. بیشتر تولید کنندگان گوشی نیز نسخه‌های به روزرسانی شده خود را منتشر کرده‌اند، اما در برخی گوشی‌های تلفن همراه که تنظیمات توسط تولید کننده به روز نشده‌اند، با مشکل مواجه شدند. لذا پیگیری لازم از سایر تولید کنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته‌اند در حال انجام است تا این مشکل رفع شود. مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه راهنمایی به کاربران خود در مورد تنظیم و به روزرسانی هستند.

در همین حال، عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران باعث بروز مشکل در برخی سایت‌ها علی الخصوص سایت‌های خبری با بروز رسانی جهانی به دلیل مشکل در تنظیم تایم زون شده است که در پیگیری سیتنا از رگولاتوری، یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سیتنا گفت: این سازمان پیگیر روند اصلاح و تنظیم ساعت در گوشی‌های تلفن همراه است و اصلاح زمان در سایت‌ها ارتباطی با این سازمان ندارد.

گفتنی است؛ در دهه‌های اخیر، همزمان با شروع سال نو در ایران، ساعت هم تغییر می‌کرد و تابستانی می‌شد و به این ترتیب فاصله زمانی میان اروپا و ایران از دو ساعت و نیم به سه ساعت و نیم افزایش می‌یافت. یک هفته تا ۱۰ روز بعد دوباره در اروپا هم ساعت‌ها را یک ساعت جلو می‌کشیدند و دوباره فاصله زمانی به دو و نیم ساعت می‌رسید.

امسال در ایران ساعت‌ها تغییر نکرد و ساعت زمستانی (ساعت واقعی) باقی ماند. منتهی به دلیل عدم هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم، عدم تغییر ساعت، اختلالات محسوسی در تنظیمات گوشی‌های تلفن همراه و سامانه‌های و سیستم‌های دیجیتالی پیش آورد که بخشی از آن همچنان ادامه دارد.

با توجه به تصمیم عدم تغییر ساعت در ایران، ورود به سال جدید شمسی، بر خلاف سال‌های گذشته تفاوتی در اختلاف زمانی میان ایران و اروپا ایجاد نکرد، تا روز یکشنبه، ششم فروردین ماه. در این یکشنبه مطابق با رویه هر ساله، در اتحادیه اروپا ساعت‌ها را تابستانی کردند، یعنی یک ساعت جلو کشیدند. به این ترتیب اختلاف با ایران به یک ساعت و نیم کاهش یافت، و در شش ماه آینده هم در همین مقیاس و مقدار باقی می‌ماند.

البته در اروپا هم قصد این بوده که تغییر ساعت را لغو و حذف کنند. پارلمان اروپا سال ۲۰۱۸ قطعنامه‌ای هم در این رابطه تصویب کرد، منتهی برای اجرا باید کشورهای عضو به آن اعتنا کنند و میان خود بر سر اینکه کدام ساعت را به عنوان ساعت همیشگی و غیرقابل تغییرانتخاب کنند به توافق برسند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (6 رای)
سیتنا 1
2023-03-27 13:59

افزودن دیدگاه جدید