کد مطلب: 

272116

نماینده‌ی مجلس: تعرفه‌ی دستوری عامل وضعیت نامطلوب در شبکه‌ی مخابراتی کشور است/ سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی ضروری است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها، عدم سرمایه گذاری لازم در این حوزه و پایین بودن تعرفه به شکل دستوری، متاسفانه شاهد این وضعیت نامطلوب در شبکه‌ی مخابراتی کشور هستیم.
نماینده‌ی مجلس: تعرفه‌ی دستوری عامل وضعیت نامطلوب در شبکه‌ی مخابراتی کشور است/ سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی ضروری است

«بهزاد رحیمی» عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون لزوم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فرسوده‌ی شبکه‌ی مخابراتی کشور به منظور اصلاح کیفیت شبکه، گفت: طی بررسی‌هایی که در خصوص شبکه‌ی مخابراتی کشور انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها، عدم سرمایه گذاری لازم در این حوزه و پایین بودن تعرفه به شکل دستوری، متاسفانه شاهد این وضعیت نامطلوب در شبکه‌ی مخابراتی کشور هستیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس تاکید کرد: ما شاهد هستیم که در بیشتر موارد سرمایه‌گذاری مطلوب در زیرساخت‌های مخابراتی انجام نشده است، بنابراین نمی‌توان گفت که اختلالات موجود در دسترسی به شبکه عمدی است و با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها این مشکلات روند کاهشی خواهند یافت.

رحیمی در ادامه گفت‌وگو با سیتنا پیرامون کندی اجرای طرح توسعه فیبرنوری در کشور هم گفت: مجلس به پروژه پوشش فیبرنوری ورود پیدا کرده است و در قالب برنامه‌ای از وزیر ارتباطات خواسته که به تعهد خود در زمینه کیفیت و سرعت اینترنت تا پایان سال 1402 عمل کند. در حال حاضر بر اساس ماده 68 از این برنامه عقب هستیم و بین اجرای برنامه و تعهدات فاصله افتاده است؛ در هر صورت امیدوار هستیم که این فاصله کمتر و تعهدات عملی شوند.

گفتنی است؛ پیش‌تر دکتر «داوود زارعیان» معاون شرکت مخابرات ایران گفته بود که از سال ۸۲ تا به امروز در تعرفه تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران افزایش و تغییری صورت نگرفته است و طی این سال‌ها فقط دو بار شاهد تغییر در ساختار تعرفه‌ای خدمات تلفن ثابت بودیم.

وی درخواست افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت را ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که از عمر تجهیزات می‌گذرد باید به روزرسانی شود و تغییر فناوری در حوزه‌های مختلف ایجاب می‌کند که ما در این بخش سرمایه گذاری کنیم؛ هم اکنون با توجه به تحولات اخیر در بخش ارز، هزینه سرمایه گذاری هم تا چندین برابر افزایش پیدا کرده است، لذا لازم است که تعرفه‌ها منطقی شود و کمک شود تا ما بتوانیم بخشی از درآمد مخابرات را در بخش‌های توسعه‌ای هزینه کنیم.

انتهای پیام

گزارش از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-09-06 12:12

افزودن دیدگاه جدید