کدخبر :265948 پرینت
17 بهمن 1400 - 12:49

برگزاری اولین همایش ملی؛ متاورس دنیایی دیگر

اولین همایش ملی «متاورس دنیایی دیگر» توسط کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و با حضور تنی چند از مسوولان دولتی، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی در تاریخ شنبه ٣٠ بهمن ماه (ساعت ١٩-١۶) و در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه حضور اعطا می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU)، متاورس (Metaverse) یا فرا جهان، تازه‌ترین واژه‌ و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است، اما این تخیل بی‌انتها چه فضای نو و چه دنیای جدیدی برای ما طراحی کرده است؟ 

برای شناخت این موضوع و جوانب مختلف آن، کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، تصمیم گرفت همایشی را با حضور کارشناسان مربوطه در این حوزه برگزار کند، چراکه بدون شک، نا آشنایی با دنیای پیش رو و فضای کسب و کار و زندگی در آن باعث از دست رفتن فرصت های بکر و جاماندگی از دنیای جدید خواهد بود.

این رویداد روز شنبه ٣٠ بهمن ماه (ساعت ١٩-١۶) در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود و به شرکت کنندگان نیز گواهینامه حضور اعطا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، متاورس (فرا جهان)  فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود.

[node:title]

متاورس از دو واژه متا و ورس تشکیل شده و به معنای جهان برتر یا برتر از جهان است، متاورس به عنوان یک شبکه مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند به عبارتی دیگر دردنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش آفرینی می‌پردازند .این دنیای مجازی جنبه های مختلف شبکه های اجتماعی، بازی های ویدیویی، فناوری واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و در نهایت بلاک چین را با یکدیگر ادغام می کند به همین دلیل متاورس را می‌توان به دنیایی که توسط واقعیت های مجازی و واقعیت های افزوده ساخته می‌شود نیز ،نسبت داد.

سرمایه گذاران و شرکت‌های تحلیل آمار نیز اظهار کردند: فروش املاک در دنیای مجازی (متاورس) سال میلادی گذشته به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال ممکن است افزایش دو برابری داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.