کدخبر :7288 پرینت
31 اردیبهشت 1392 - 06:37

جامعه ایران پذیرش سایت‌های همسریابی را ندارد

متن خبر

در حالی که وزارا ورزش و جوانان از آغاز مقدمات راه‌اندازی سایت‌های همسریابی خبر می‌دهد به اعتقاد یک روانشناس بالینی: اکنون زمانی مناسبی برای راه‌اندازی سایت‌های همسریابی در ایران نیست.

 

به گزارش سیتنا، به گفته جمشید کمایی فرایند مشاوره، فرایندی کمکی و خدماتی است که صرفا فرد را در انتخاب ملاک‌های مناسب ازدواج راهنمایی کرده و او را از لحاظ دارا بودن آمادگی برای ازدواج مورد سنجش قرار می‌دهد. بر این اساس روند فعالیت‌ سایت‌های همسریابی مبنی بر انتخاب فرد مناسب توسط مشاور و معرفی وی به فرد متقاضی نه تنها در حوزه‌ وظایف مشاوره خانواده و یا روان‌شناس نمی‌گنجد، بلکه بررسی مسایلی مانند علایق طرفین از طریق این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

کمایی با عدم تایید سایت‌های همسریابی تصریح کرد: ازدواج‌هایی که از طریق سایت‌های همسریابی انجام می‌گیرد، چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ فرهنگی، امکان ایجاد مشکل برای مراکز مشاوره را در پی خواهد داشت چرا که فرد در صورت مواجهه با مشکل پس از ازدواج، مشاور را مسئول می‌داند. همچنین فرهنگ سنتی بعضی از خانواده‌های ایرانی آمادگی پذیرش چنین ازدواج‌هایی را نخواهد داشت.

 

به اعتقاد این روان‌شناس بهتر است در گام اول سایت همسریابی زیر نظر دولت و یا یک سازمان رسمی و به صورت معدود در شهرهای بزرگ با قابلیت‌های فرهنگی به طور آزمایشی اجرا شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.