کدخبر :7139 پرینت
23 اردیبهشت 1392 - 05:29

لپ‌تاپی که مغز آن یک گوشی هوشمند است+ تصاویر

متن خبر

کمپانی Livi Design سیستمی به نام Casetop ابداع کرده که در واقع، ترکیبی از یک پنل ال سی دی نت‌بوک‌مانند، صفحه‌کلید و بسته باتری است و از یک گوشی هوشمند برای نیروی محاسباتی خود استفاده می‌کند.

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، این شرکت در سال 2010 توسط جان آندروس تاسیس شد و سیستم ابداعی، نخستین محصول آن گزارش شده است.

 

محصول جدید در مرحله پیش تولید است و با هر نوع گوش هوشمند دارای بلوتوث و آپشن ویدیو عمل می‌کند.

 

از جمله این گوشی‌های هوشمند می‌توان به آیفون، Blackberry 10 و بسیار از گوشی‌های هوشمند اندروید اشاره کرد.

 

نمایشگر ال سی دی ال ای دی این فناوری دارای پوشش شیشه‌ای بوده و 11.1 اینچ ضخامت دارد و همچنین پلی‌بک ویدیویی 720p را پشتیبانی می‌کند.

 

این سامانه همچنین دارای یک صفحه‌کلید با 78 کلید تمام سایز است که به صفحه‌کلید بلوتوثی اپل شباهت دارد.

 

گوشی هوشمند که از طریق بلوتوث به صفحه کلید متصل می‌شود، در یک سیستم کشویی به نام «فرانت‌بار» frontbar در مقابل صفحه‌کلید قرار داده می‌شود.

 

چنان‌چه فردی بخواهد از Casetop شخص دیگری استفاده کند، می‌تواند با گوشی هوشمند خود به سیستم متصل شود و هیچ گونه خطر حذف شدن فایل‌ها یا دانلود محتوای سیستم وجود ندارد.

 

فرانت‌بارها در طرح حاضر مجهول‌اند، یعنی گوشی هوشمند را در جای خود نگه می‌دارند، اما کمپانی سازنده طرح‌هایی دارد که در آینده کاربردپذیری آن‌ها را با نسخه‌های فعال، افزایش می‌دهد.

 

سیستم ابداعی دارای یک باتری تعبیه‌شده 56 Wh است که نه تنها خود ابزار بلکه باتری گوشی هوشمند را نیز برق‌رسانی می‌کند.

 

چون هیچ پردازشگر نیازمند به برق، GPU ،دیسک‌های چرخان یا فن‌هایی در این فناوری وجود ندارد، باتری منشوری چندسلولی آن در هر بار برای بیش از 30 ساعت شارژ می‌شود.

 

با پشتیبانی HDMI،MHL، و استانداردهای پورت میکرو USB، این فناوری، گوشی‌های هوشمند را برای دست کم 10 سال آینده پشتیبانی می‌کند.

 

توسعه‌دهندگان در نظر دارند یک برد بسیار کوچکتر را وارد این تکنولوژی کنند که عمر باتری را افزایش دهد و فضای کمتری را در درون سیستم اشغال کند.

 

همچنین بلندگو تعبیه‌شده صدا را با اسپیکرهای استریوی یک واتی پخش می‌کند. یک پورت شارژکننده تمام‌سایز USB نیز وجود دارد تا از بسته باتری آنبورد برای نیرودهی دیگر ابزارها استفاده کند.

 

به گزارش ایسنا، کمپانی سازنده متعهد شده که این واحد را با میکرو HDM، MHL و کابل‌های HDMI کوتاه (برای آیفون) تجهیز کند و امیدوار است در آینده اجزای پلاستیکی Casetop را از پلاستیک‌ دوستدار محیط زیست تولید کند.

 

در صورت به دست آوردن بودجه لازم، این شرکت در نظر دارد یک نمایشگر صفحه‌ لمسی را نیز در سیستم ابداعی وارد کند.

 

4

 

4
 
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.