کدخبر :711 پرینت
16 آبان 1390 - 08:00

تغییر رنگ چشم با اسکن‌ رایانه‌ای و فناوری لیزر

متن خبر

یک پزشک آمریکایی موفق به کشف روش جدیدی در علم لیزر شده که به کمک آن می‌تواند رنگ چشم بیماران را تغییر دهد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی‌بی‌سی، دکتر "گرِگ هومر" بر اساس بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که تابش لیزر رنگی به مدت 20 ثانیه به چشم افراد می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ‌دانه‌های چشم قهوه‌ای شود و بر این اساس رنگ چشم فرد آبی می‌شود.

 

او برای آنکه نتیجه حاصل از بررسی‌های خود را به صورت آزمایش‌های کلینیکی دنبال کند سرمایه‌گذاری 750 هزار دلاری (468 هزار پوندی) را انجام داده است.

 

به گزارش فارس، دیگر متخصصان چشم اعلام کرده‌اند که این فرآیند را باید با احتیاط بسیار زیاد دنبال کرد. زیرا از بین رفتن رنگ‌دانه‌های چشم که باعث ورود حجم وسیع‌تر نور به چشم می‌شود، می‌تواند مشکلات بینایی را به دنبال داشته باشد.

 

شرکت Stroma Medical که قصد دارد این روش پزشکی جدید را به صورت گسترده و تجاری وارد بازار کند، پیش‌بینی کرده است که دست‌کم از 18 ماه دیگر آزمایش‌های ایمن در این زمینه به پایان می‌رسند و مردم می‌توانند این روش جدید را برای تغییر رنگ چشم خود به کار برند.

 

این فرآیند از طریق اسکن چشم افراد به وسیله سیستم رایانه‌ای پیشرفته‌ای انجام می‌شود که تصاویر دقیقی از عنبیه چشم تهیه می‌کند و مشخص می‌سازد که کدام بخش از چشم انسان نیاز به درمان دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.