کدخبر :7075 پرینت
20 اردیبهشت 1392 - 07:04

وزیر ارتباطات: خرید تجهیزات فناوری ارتباطات از خارج ممنوع می‌شود

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر برنامه های این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: برای تحقق این شعار، تمامی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی را بومی سازی خواهیم کرد و در این راستا از نخبگان علمی و دانشگاهیان استفاده می کنیم.

به گزارش سیتنا، محمدحسن نامی در گفتگو با خبرنگار مهر، تحقق خودکفایی ملی را ثمره اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: از پتانسیل های علمی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور حداکثر استفاده را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروزه تیزهوش ترین افراد کشور جذب دو رشته برق و کامپیوتر می شوند، ادامه داد: برای مثال در کنکور سراسری سال 91 بالغ بر 74 درصد از رتبه های برتر که حدود 150 نفر بوده اند جذب این دو رشته شده اند و بنابر اعلام دانشگاهها، از میان 4 میلیون و 500 هزار دانشجوی کشور، 787 هزار دانشجو در دو رشته برق و کامپیوتر مشغول به تحصیل هستند.

نامی با اشاره به پتانسیل های موجود در مراکز علمی کشور تصریح کرد: در این راستا از روسای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری دعوت به همکاری کرده و قصد داریم در راستای حمایت از این بخش علمی، بخش مهمی از پروژه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دانشگاهها اختصاص دهیم تا آنها خودشان سازماندهی این بخش را عهده دار شوند و از پتانسیل ها و استعدادهای علمی در راستای همسو کردن طرح های این حوزه کمک بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه از طرح های تحقیقاتی دانشگاهی این بخش استقبال خواهیم کرد، ادامه داد: براین اساس تمامی تجهیزات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکیه بر توان دانشگاهی و علمی کشور بومی سازی خواهد شد و بزودی براساس بخشنامه ای که ابلاغ می شود خریدی از خارج نخواهیم داشت تا از نخبگان علمی کشور به صورت هدفمند حمایت کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

باز این حرف مفت زد .
خدایا .

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.