کدخبر :688 پرینت
13 آبان 1390 - 09:13

افزایش نقاط کور در شبکه‌ی همراه اول/ بی‌توجهی اپراتور اول به مشترکان ناراضی

متن خبر

اختلالات شبکه‌ی تلفن‌همراه و تعدد نقاط کور در شبکه‌ی همراه اول مخصوصا در شهر تهران از یک سو و عدم وجود مجرای دوسویه‌ی مناسب پاسخگویی به مشترکان ناراضی این اپراتور از سوی دیگر، آنان را با سردرگمی مواجه کرده‌است.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، طی سال‌‌ها و مخصوصا ماه‌های اخیر و با افزایش تعداد مشترکان همراه اول، به نظر می‌رسد این اپراتور کمیت و کسب درآمد را فدای کیفیت شبکه کرده‌است. اگرچه مشاوران خارجی بهینه سازی شبکه در این اپراتور در حال بررسی اختلالات شبکه می‌باشند ولی به نظر می‌رسد با عدم پاسخگویی مناسب و به‌موقع مسوولان این اپراتور به مشترکان ناراضی، رفته رفته و با وجود بازار رقابتی در آینده‌‌ای نزدیک مشترکان این اپراتور شبکه‌ی سایر اپراتورهای تلفن‌همراه در کشور را به همراه اول ترجیح دهند.

 

اما تنها مسیر ارتباطی مشترکان همراه اول برای گزارش اختلالات شبکه، تماس با شماره‌ی 09990 می‌باشد. در راستای بررسی عملکرد و نحوه‌ی پاسخگویی امور مشترکان این اپراتور، خبرنگار سیتنا در تماس با این شماره اختلال شبکه در یکی از نقاط شهر تهران را گزارش داد. اگرچه پس از دو هفته از گزارش اختلال، پیام کوتاهی مبنی بر اینکه "مشترک گرامی آنتن دهی اعلام شده شما به اداره مربوطه گزارش و در دست بررسی می‌باشد" دریافت شد ولی همچنان نقطه‌ی اعلام شده در شبکه، نقطه‌ی کور می‌باشد و اختلال در نقطه‌ی گزارش شده برطرف نشده‌است.

 

در این راستا سیتنا با در نظر گرفتن یک نظر سنجی در سایت پرسشی تحت این عنوان که "اگر تاکنون برای اعلام مشکلات آنتن‌دهی شبکه‌ی همراه اول به 09990 زنگ زده‌اید، نهایتا مشکل شبکه‌تان حل شده‌است؟" مطرح کرد که تا کنون [تا زمان ارسال خبر]  97 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پاسخ منفی داده‌اند.

 

این نحوه‌ی پاسخگویی و بی‌توجهی این اپراتور به مشکلات مشترکان در دنیا کم‌نظیر است؛ چراکه در سایر نقاط دنیا اپراتورها کمیت و کیفیت را همزمان مد نظر دارند. آنان بیشترین هزینه و نیرو را برای حفظ مشترکان در نظر می‌گیرند و اعتماد مشترکان به اپراتور را نه تنها شعاری که عملی مدنظر دارند.

 

حال مشترکان ناراضی و سرگردان اپراتور همراه اول که برای اعلام مشکلات شبکه راه حل مناسب و موثری نمی‌یابند و مشترکانی که در محدوده‌ی نقطه‌ی کور شبکه قرار دارند و تقریبا در ساعاتی از شبانه روز امکان استفاده از شبکه‌ی این اپراتور را ندارند ناگزیر باید به همان شبکه‌ی تلفن ثابت پناه برند چرا که در حال حاضر وضعیت شبکه‌ی دیگر اپراتور موجود در کشور را نیز مطلوب نمی‌بینند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.