کدخبر :646 پرینت
08 آبان 1390 - 09:00

دریافت هزینه پیامک‌های ناموفق از مشترک علیرغم وعده اپراتور

متن خبر

در حالی که یکی از مدیران ایرانسل می‌گوید تا پیامکی تحویل نشود، هزینه آن شارژ نمی‌شود، یک آزمایش ساده روی یک سیم‌کارت اعتباری خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.
 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که چند روز پیش مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در جمع خبرنگاران تاکید کرد که ایرانسل بابت پیامکی که تحویل نشود، هزینه‌ای شارژ نمی‌کند؛ اما یک آزمایش چیزی خلاف این گفته را اثبات می‌کند.
 

عین گفته علیرضا قلمبر دزفولی در پاسخ به پرسشی در مورد پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسند؛ اما پولشان دریافت می‌شود، این بود که: تا پیامک تحویل نشود، شارژ نمی‌شود.
صحت این گفته را می‌توان با ارسال یک پیامک و دوبار مانده حساب‌گیری روی سیم‌کارت ایرانسل بررسی کرد.

ابتدا مانده اعتبار سیم‌کارت خود را بگیرید (با وارد کردن کد *144*1#)؛ سپس یک پیامک به شماره ناقصی (مثلا 09352648) ارسال کنید.
مشاهده می‌شود که به محض ارسال پیامک و نمایش پیغام message sent، در فاصله کوتاهی گزارش ارسال (message failed) نمایش داده می‌شود.
اگر هم اکنون بار دیگر مانده حساب خود را بگیرید؛ می بینید که مبلغ 160 ریال ( به ازای پیامک لاتین) از اعتبار سیم‌کارت کسر شده است.

برای مشترکانی که سرویس مانده حساب خود را فعال کرده‌اند ( سرویسی که پس از هر بار کسر شارژ، مقدار کسر اعتبار و باقی مانده اعتبار را به صورت خودکار نمایش می‌دهد)، آزمایش این موضوع ساده‌تر است. (سرویس مانده حساب با ارسال پیامک خالی به شماره 3940 فعال می‌شود).

در پایان باید یادآور شد که: منظور مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و مشتریان این وسیله ارتباطی، از عدم تحویل پیامک در مقصد و پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسند، مواردی از جمله ارسال پیامک به شماره اشتباه، ارسال نشدن پیامک، ارسال شدن، اما به مقصد نرسیدن پیامک، ارسال در عین عدم دریافت دلیوری و ... به دلیل اختلال و شلوغی خط و دلایل دیگر است.

چنانچه از نگاه اپراتور یا نگاه فنی، هر یک از موارد گفته شده، شامل تعریف "پیامک‌هایی که تحویل نمی‌شوند" نیست و در پیامک‌های تحویل نشده‌ای که به پیغام (message failed) ختم می‌شود، استثناهایی وجود دارد که اپراتور آن موارد را جز پیامک‌های صحیح می‌داند، خوب است که برای اطلاع و آگاهی مشترکان، توضیح مختصری ارائه کند.
انتهای پیام
 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.