کدخبر :626 پرینت
06 آبان 1390 - 10:50

رییس کمیته‌ی مخابرات مجلس: سلامت اداری وابسته به استفاده از فناوری اطلاعات است

متن خبر

رییس کمیته‌ی مخابرات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورمان بیش از 70 تا 80 درصد است، گفت: با توجه به داشتن بستر مناسب و رضایت بخش در این زمینه باید بیشتر تلاش کرده و برنامه‌ریزی شود.

 

به گزارش گروه دریافت خبر سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، "علی مطهری" با تاکید بر این‌که کنفرانس‌های تخصصی مانند کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیکی و تلفن همراه صددرصد مهم بوده و عمده‌ی بحث آن فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: برگزاری این‌گونه کنفرانس‌ها عده‌ای را که متوجه اهمیت و جایگاه این موضوعات نیستند متوجه کرده و به سمت آن هدایت می‌کند.

 

رییس کمیته‌ی مخابرات مجلس شورای اسلامی که در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی ICECC2012 سخن می‌گفت با بیان این‌که یکی از شاخه‌ها و بسترهای IT ، تلفن همراه است، گفت: باید از نظر کمّی و کیفی به این مسائل سرعت ببخشیم که با توجه به پتانسیل‌های بالای کشورمان در زمینه متخصصان فنّی، این امکان وجود دارد. 

 

علی مطهری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که حوزه‌ی فناوری اطلاعات یک نهضت و حرکت جامع و عمومی را می طلبد، ابراز داشت: باید از فعالیت‌های بخش خصوصی در این حوزه حمایت شود و برخی کارها و آموز‌ش‌ها نیز از دبیرستان و یا حتی دبستان برای افراد آغاز شود تا فرهنگ‌سازی و آموزش لازم پیرامون اهمیت این موضوع صورت گیرد.

 

وی افزود: البته برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و پیشرفت بدی نداشتیم ولی باید به این موضوع توجه کنیم که دنیا در این حوزه با شتاب و سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌ایستد که ما به آن برسیم و یکی از پیش‌نیازهای توسعه در هر بخشی موضوع فناوری اطلاعات است.

 

وی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر این است که ما هنوز اپراتورهای سرویس محور ایجاد نکرده‌ ایم و هنوز اپراتور سوم به معنای واقعی ایجاد نشده است و این در حالی است که دنیا وارد نسل‌های چهارم و یا پنجم می‌شود.

 

وی گفت: سازمان‌ها و شرکت‌ها باید برنامه‌های خاصی در خصوص تلفن همراه داشته باشند و توجه به این موضوعات بسیار مهم است، به عنوان مثال زمانی‌که از طریق موبایل به اینترنت متصل می‌شویم بسیاری از کارها را می‌توانیم در محیط مجازی انجام دهیم و پرداخت الکترونیکی از این طریق صورت گیرد.

 

رییس کمیته‌ی مخابرات مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ با تاکید بر این‌که کنفرانس‌های تخصصی مانند کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیکی و تلفن همراه مهم بوده و عمده بحث آن فرهنگ‌سازی است ابراز داشت: برگزاری این‌گونه کنفرانس‌ها باعث می‌شود که عده‌ای که متوجه اهمیت و جایگاه این موضوعات نیستند توجه کرده و به این سمت هدایت می‌شوند.

 

علی مطهری افزود: در این قبیل کنفرانس‌ها مطالب جدید در رابطه با موضوعات مرتبط با کنفرانس‌ ارائه می‌شود چون در همه زمینه‌ها، آموزش پیش نیاز است و برای آماده‌سازی باید آموز‌ش و فرهنگ‌سازی کافی صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که کاربران برای استفاده در این فضا و اپراتورها برای گسترش فضای مجازی و کسب سهم خود از بازار برای کار و اشتغال زایی و سالم‌سازی به نوعی وابسته به استفاده از این فناوری و در واقع فناوری اطلاعات و موضوعات مرتبط با عنوان شهروند الکترونیک و تلفن همراه هستند، ابراز کرد: سلامت اداری و کاهش فساد اقتصادی هم به نوعی وابسته به استفاده از این فناوری خواهد بود. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.