کدخبر :5750 پرینت
28 بهمن 1391 - 20:47

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات: اگر سیم‎کارت تالیا دارید فعالش کنید/ رایتل طراحی و مدیریت خوبی ندارد

متن خبر

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران، معتقد است: رایتل علاوه بر مدت گارانتی و انحصاری که برای آن وضع شد، طراحی و مدیریت خوبی هم ندارد که این موارد، مشکلات این اپراتور را تشدید کرده است؛ از سوی دیگر چون رایتل در فضای رقابتی نیست نمی‌تواند کار ارزنده‌ای ارائه دهد.

به گزارش سیتنا، صابر فیضی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه مخابرات از سال آینده کار خود را در حوزه‎ی تالیا با قدرت شروع خواهد کرد، اظهار کرد: به تمام کسانی که سیم‌کارت تالیا دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند توصیه می‎کنم که سیم‌کارت خود را مجددا فعال کنند.

وی گفت: عده‌ای ممکن است جلوی عضویت من در هیات مدیره تالیا علامت سوال بگذارند اما دغدغه اصلی من ارائه سرویس است و در این راستا می‌گویم که تالیا به سمتی خواهد رفت که سرویس‌های جذابی برای کاربران عرضه خواهد کرد.

مدیر عامل سابق مخابرات ایران معتقد است که تالیا نباید سیاست همراه اول و ایرانسل را پیش بگیرد و به سمت جذب مشتری برود بلکه باید با سرویس متمایز خود کاربران سابقش را نگاه دارد و دیگران را نیز به سمت خود بکشاند.

او در پاسخ به این سوال که تالیا با وجود اپررتورهای قدرتمندی چون همراه اول و ایرانسل و از طرفی دیگر رایتل می‌تواند بازاری را برای خود تعریف کند؟ گفت: معتقدم تمامی اپراتورها می‌توانند سرویس‌های متفاوتی را برای خود تعریف کنند که مشتری خاص خود را خواهد داشت و علاوه بر این هیچ اپراتوری نباید از فعالیت رقیب خود نگران باشد چرا که هرکدام برای شبکه ارتباطی کشور ترافیکی را ایجاد می‌کنند که در نتیجه برای کشور درآمدزا خواهد بود.

وی درباره اینکه مدت گارانتی برای یک اپراتور می‌تواند مانع از تضییع حق آن در بازار رقابتی شود، نیز عنوان کرد: اصلا این‌طور نیست و به عنوان مثال وضعیت رایتل را که قرار است خدمات 3G را به کشور بیاورد نگاه کنید؛ اولین مصوبه در ارتباط با خدمات نسل سوم در سال 85 نوشته و مقرر شد تا سال 86 نهایی شود و سرانجام از اوایل 87 اجرایی شود؛ اما این مسیر به انحراف کشیده شد و نه تنها آخر سال 89 به اپراتورها اجازه داده نشد که در این حوزه خدمات ارائه کنند بلکه مدت گارانتی رایتل را هم افزایش دادند!

فیضی افزود: رایتل وجودش برای کشور نعمت است اما مشکل ما این است که این حوزه را نتوانستیم رقابتی کنیم و چون رایتل هم در فضای رقابتی نیست نمی‌تواند کار ارزنده‌ای ارائه دهد و از طرفی شرایط رقابت برای سایرین را نیز محدود کرده‌ایم؛ اگر فضا رقابتی شده بود نه تنها رایتل می‌توانست شکوفا شود بلکه تا حال حاضر آمادگی راه‌اندازی LTE را نیز داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که ورود اپراتورهای دیگر قطعا فضای کار رایتل را محدودتر از این می‌کرد، چطور باید رقابتی شود؟ ابراز کرد: مگر زمانیکه ایرانسل روی کار آمد برای آن گارانتی در نظر گرفتند؟؛ ایراسنل با برنامه‌ریزی دقیقی که داشت و علی‌رغم بازار شش میلیونی همراه اول توانست رقابت را در بازار حاکم کند، اگر اینگونه نبود سیم کارت همچنان در کشور رقمی بیش از 100 هزار تومان بود و خدمات هم همچون سابق.

عضو هیات مدیره تالیا اذعان کرد: رایتل علاوه بر مدت گارانتی و انحصاری که برای آن وضع شد، طراحی و مدیریت خوبی هم ندارد و این موضوع، مشکلات این اپراتور را تشدید کرده است.

او درباره مدت زمان فراگیری سرویس‌های تالیا خاطر نشان کرد: با این اوصاف تالیا درصدد برنامه‌ای قوی است تا بتواند مجددا در عرصه خدمات همراه وارد شود و علاوه بر اینکه  شبکه سابق خود را دارد اما پوشش‌دهی خود را در کشور از منظر جغرافیایی تا سال آینده توسعه خواهد داد و پوشش‌دهی از مراکز استان خارج خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.