کد مطلب: 

5626

انتشار ویروسی که تمامی فایل‎ها و پوشه‎های کامپیوتر را قفل و رمزگذاری می‎کند

انتشار ویروسی که تمامی فایل‎ها و پوشه‎های کامپیوتر را قفل و رمزگذاری می‎کند

بخش کامپیوتر پلیس فدرال بلژیک از پیدا شدن ویروس تازه اینترنتی به شهروندان هشدار می دهد و از آنها می خواهد که بیش از پیش هشیار باشند و گول این ویروس را نخورند. مشابه این ویروس در هر کشوری می تواند به سراغ شما بیاید، هشیار باشید.

به گزارش سیتنا، حسین اقوامی کارشناس امنیت اینترنت نوشته است: این ویروس تازه که به «بد افزار پلیس» معروف است از کاربران آلوده می خواهد که به خاطر خلافکاری اینترنتی (دیدن وب سایتهای پورنوگرافی یا دانلود موزیک و فیلم و...) مبلغی را بعنوان جریمه به حساب پلیس بلژیک واریز کنند تا کامپیوترشان آزاد شود.

این ویروس با بازدید کاربر از سایت‎های آلوده یا دانلود نرم افزارهای آلوده به کامپیوتر کاربران وارد می شود. پس به گونه ای می توان گفت که راه حل در پیشگیری است.

داشتن یک ویروس کش (آنتی ویروس) که همواره بروز شده است می تواند تا اندازه زیادی از ورود این گونه ویروسها به کامپیوتر شما پیشگیری کند.

در ضمن همانگونه که می دانید نباید روی هر لینکی که با ایمیل دریافت می کنیم کلیک کرد یا به هر برنامه ای که می خواهد دانلود شود اجازه دانلود و نصب داد. اگر عادت به این کارها ندارید ماجرایتان با ویروسها آغاز شده است.

ویروس تازه از این جهت خطرناک است که تمامی فایل ها و پوشه های کامپیوتر را قفل کرده و رمز گذاری می نماید و کاربران دسترسی به هیچ یک از عکسها، موزیک یا دیگر مدارک خود را نخواهند داشت.

البته شماره حساب و روش واریز پول هیچ پیوندی با پلیس ندارد و بدیهی است که پس از پرداخت کردن پول هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

در این صورت بازیافت و برگرداندن اطلاعات کار بسیار سخت و گاهی نشدنی است.

به کاربران اینترنت توصیه می کنیم که همواره و بطور منظم از فایلهای خود پشتیبان (بک آپ) تهیه کنند زیرا اینگونه اتفاقها نه تنها بواسطه ویروس بلکه به دلایل گوناگون دیگر هم می تواند برای اطلاعات ارزشمند شما بیافتد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-08 11:35

دیدگاه‌ها

تصویر امیر
چرا تو سایت پرنو رفتی خوب
ارسال شده توسط امیر در 09 تير 94 - 20:56
تصویر عباس
سلام من به این ویروس دچار شدم. آیا راهی برای خلاصی از ان هست؟ همه فایل هام قفل شدن.
ارسال شده توسط عباس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید