کد مطلب: 

5608

پیش‌فروش بلیت قطار از سامانه مشترک قطار‌های مسافری

در دور جدید پیش‌فروش که از طریق سامانه‌ی جدید برنامه‌ریزی و نظارت بر پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری انجام می‌شود با حضور شش شرکت بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، شرکت رجاء بلیت‌های خود را از طریق سامانه‌ای که سال‌هاست از این طریق بلیت خود را می‌فروشد، پیش‌فروش خواهد کرد. شش شرکت خصوصی قطارهای مسافری که در مسیر‌های داخلی تردد می‌کنند، دور جدید پیش‌فروش را از ساعت ۹ صبح شنبه ۲۱ بهمن‌ماه آغاز خواهند کرد.

مسئوولان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی سامانه‌ی جدید را باعث بهره‌مندی تمامی شرکت‌های بخش خصوصی از استقلال بیشتر برای فروش بلیت قطار‌های خود می‌دانند.

پیش از راه‌اندازی سامانه‌ی فروش بلیت جدید تمامی شرکت‌ها از طریق سامانه شرکت قطار‌های مسافری رجاء بلیت خود را می‌فروختند که به اعتقاد مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی باعث می‌شد شرکت‌های خصوصی استقلال کاری نداشته باشند و سهم شرکت راه‌آهن از فروش بلیت قطار‌ها با تأخیر به حساب این شرکت واریز شده و به این ترتیب شرکت‌ها به راه‌آهن بدهکار باشد.

مسئولان شرکت راه‌آهن معتقدند سامانه‌ی جدید باعث شفافیت در عملیات مالی شرکت‌ها در زمینه‌ی فروش بلیت و تفکیک سهم هر شرکت از فروش با سرعت بالا خواهد شد.

شرکت راه‌آهن در حالی از راه‌اندازی سامانه‌ی جامع برنامه‌ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطارهای مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند که راه‌اندازی این سامانه اظهارنظرهای متفاوتی از سوی شرکت رجا و شرکت‌های خصوصی دیگر به همراه داشت.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-07 12:11

افزودن دیدگاه جدید