کد مطلب: 

5302
تبلیغ پیامکی محصولات جنسی آقایان+ سند
تبلیغ پیامکی محصولات جنسی آقایان+ سند

ماجرای پیامک‎های تبلیغاتی ابعاد جدیدی یافته و کار بجایی رسیده که محصولات جنسی که تا پیش از این در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می‎شد، بوسیله پیامک معرفی و تبلیغ می‌شود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از قدس آنلاین، نبودن نظارت بر پیامک‎های تبلیغاتی به جایی رسیده که محصولات جنسی مردانه که تا قبل از این فقط در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می‎شد برای شهروندان ارسال شود، فارغ از اینکه این فرد زن است یا مرد؛ پیر است یا جوان یا حتی نوجوان ...

نمونه این موضوع پیامکی است که چندی قبل برای کاربران همراه اول ارسال شد که تصویر ان را در ادامه می‎بینید.

 

*** نارضایتی مشترکان تلفن همراه

مشترکان تلفن های همراه از نابسامانی پیامک های تبلیغاتی و اجرا نشدن کامل مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات ناراضی هستند.
بنا به مصوبه و ابلاغیه کمیسیون تنظیم مقررات، اپراتورها برای تفکیک پیامک‎های تبلیغاتی و خبری و اطلاع رسانی مشترکان باید راهکارهای لازم را تعریف کرده و دسته بندی دریافت پیامکهای انبوه را به عهده مشترک بگذارند تا تنها پیام هایی که مورد نیاز مشترک است برای وی ارسال شود.

پیرو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در خصوص دریافت پیامک های تبلیغاتی، اپراتورهای تلفن همراه فعال موظف شدند با ارسال پیامک به مشترکین خود نسبت به تمایل دریافت پیامک های مذکور اقدام نمایند.

بر اساس این دستورالعمل که بهمن ماه سال گذشته به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد؛ ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری با اجازه قبلی مشترک امکان پذیر است.

اما به نظر می رسد که با گذشت بیش از 9 ماه هنوز امکان دسته بندی پیامک ها فراهم نشده است و نظام همه یا هیچ بر سیستم پیامک های تبلیغاتی حاکم است و امکان انتخاب برای مشترکان هنوز فراهم نشده است.

موضوع دیگری که باعث نارضایتی مشترکان تلفن های همراه در زمینه پیامک های تبلیغاتی شده است، طولانی بودن روند توقف یا برقراری مجدد پیامک های تبلیغاتی است، به گونه ای که گاهی اجرای تقاضای مشترک برای قطع پیامک تبلیغاتی و یا دریافت پیامک تبلیغاتی چند ماه طول می کشد.

همراه اول فروردین ماه امسال از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی عدد «1» و در صورت تمایل عدد «2» را به شماره 8999 ارسال کنند.

ایرانسل نیز از مشترکان خود خواست در صورت تمایل به عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، عدد دو را به 5005 بفرستند.

ظاهرا برخی مشترکان که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک ارسال کرده اند، مدعی هستند که توقف پیامک های چند ماه طول کشیده است و از سوی دیگر برخی مشترکان نیز تمایل به دریافت پیامک داشتند نیز بعد از گذشت چند ماه، شاهد برقراری مجدد پیامک های تبلیغاتی شده اند.

 

***1500 شکایت از پیامک‎های تبلیغاتی
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: بیشترین آمار شکایت مشترکان از پیامکهای تبلیغاتی و انبوه تلفن همراه مربوط به زمان نامناسب است که در همین راستا بزودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی و محتواهای مدنظر به اپراتورها ابلاغ می شود.
حسن علیزاده با اشاره به فعالیت مجمع رسانه های برخط پیام ده در حوزه پیامکهای انبوه و تبلیغاتی تلفن همراه اظهار داشت: هم اکنون حدود 18 شرکت به صورت قانونی در حوزه ارائه محتوای پیام کوتاه تلفن همراه که به اصطلاح CP نامیده می شوند، فعالیت دارند و چنانچه CP هایی وجود دارند که در حال فعالیت هستند اما از مرکز رسانه های دیجیتال مجوز فعالیت ندارند، فعالیتشان غیرقانونی تلقی می شود.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس بخشنامه ای از اپراتورهای تلفن همراه خواسته است که از خدمات ارزش افزوده شرکتهای CP دارای مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال استفاده کنند تصریح کرد: با موسساتی که بدون اخذ مجوز از این مرکز در حال فعالیت با اپراتورهای موبایل در عرصه پیامکهای انبوه هستند برخورد جدی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می گیرد.
علیزاده با تاکید براینکه 18 شرکت ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه موبایل از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مجوز فعالیت گرفته اند خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه هیات وزیران موسساتی که می خواهند در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه فعالیت کنند باید بیش از 50 درصد مالکیت ایرانی داشته باشند؛ براین اساس CP هایی که هویت غیرایرانی و خارجی دارند امکان فعالیت در این حوزه را نخواهند داشت.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان اینکه هم اکنون 3 شرکت CP دارای ماهیت خارجی هستند که به عنوان متولی محتوای فضای مجازی کشور، مانع فعالیت آنها خواهیم شد ادامه داد: دراین راستا کارگروهی نیز به صورت مشترک با سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شده تا پیامکهایی که به صورت انبوه و تبلیغاتی منتشر می شود نظام مند باشد و بتوان با تخطی های احتمالی برخورد کرد. براین اساس حقوق مخاطبان نیز بیشتر رعایت می شود و مردم سرویس مناسبی دریافت می کنند.
وی با تاکید براینکه براساس هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بزودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی و محتواهای مدنظر به اپراتورها ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: برای مثال در این آیین نامه ارسال پیامکهای تبلیغاتی و انبوه در زمان نامناسب مانند نیمه های شب و نیز پیامکهایی با محتوای طالع بینی های هندی و چینی را ممنوع کرده ایم که بزودی لیست این موارد اعلام خواهد شد.
علیزاده با اشاره به سامانه ای که برای شکایت از پیامکهای انبوه راه اندازی شده، گفت: تاکنون بالغ بر 1500 شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که بیشترین آمار شکایت مربط به SMS های نامربوط و زمان نامناسب و پیام نامناسب است و همچنین یک سری از این شکایات مربوط به این است که مشترکان نمی دانند ما به ازای مالی پیامکهای دریافتی چه میزان است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید براینکه در حوزه تکنولوژی برای پیوست فرهنگی غفلت کرده ایم، ادامه داد: تلاش این است که مشترکان سرویسی بدون دغدغه و با کیفیت دریافت کنند و از شر سرویسهایی که نمی خواهند به راحتی خلاص شوند و آنطور نباشد که اگر پیامک تبلیغاتی نمی خواهند به یکباره تمامی سرویسهای پیامکی شان قطع شود و از اطلاع رسانی هم محروم شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-17 23:51

افزودن دیدگاه جدید