کدخبر :525 پرینت
23 مهر 1390 - 19:40

آفکام، فعالیت "پرس‌ تی‌وی" در انگلیس را ممنوع کرد

متن خبر

اداره ارتباطات انگلیس (آفکام) فعالیت‌ شبکه ایرانی "پرس تی‌وی" را ممنوع اعلام کرد.

 

به گزارش سیتنا از سایت فارسی شبکه پرس تی وی، سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا تصمیم گرفته است که شبکه ایرانی پرس تی‌وی را از سرویس پخش "اسکای" حذف کند. 

 

شبکه پرس تی وی گفته است که این اقدام "نقض قوانین رسانه‌های انگلیس و تحت فشار بعضی از اعضای خانواده سلطنتی و دولت این کشور" انجام شده است.

 

آفکام در 23 می 2011 حکمی را صادر و اعلام کرد: پرس تی‌وی با پخش گزیده 10 ثانیه‌ای از مصاحبه‌ای با مازیار بهاری روزنامه‎نگار کانادایی متولد ایران در زمانی که هنوز در این کشور بازداشت بود، قوانین این سازمان را نقض کرده است.

 

بهاری ادعا کرده است در مصاحبه سال 2009 با پرس تی­ وی اغفال شده و با این شرط مواجه شده که یا برای آزادی از زندان "رسانه‎های غرب را محکوم کند" و یا برای محاکمه و حضور در دادگاه، شش سال در زندان انتظار بکشد و در آخر با حکم احتمالی اعدام مواجه شود.

 

با وجود توضیحات "پرس تی­ وی" توضیح داده است که " نه درخواستی از آقای بهاری برای محکومیت رسانه ­های غرب صورت گرفته و نه شبکه پرس تی­ وی فیلمی در این رابطه از آقای بهاری پخش کرده است".

 

دیده­­ بان رسانه­ ای انگلیس از آن زمان برای اعمال تحریم­ های قانونی علیه پرس تی­ وی به شدت تلاش کرد و اتهام این شبکه خبری را "نقض مقررات پخش آفکام" عنوان کرد.

 

گزارش های محرمانه وزارت خارجه آمریکا که توسط سایت ویکی‌لیکس فاش شده اند نیز نشان می‌دهد که چگونه وزارت امور خارجه انگلیس به سفارت امریکا در لندن گفته است که "در حال بررسی راه‌های محدود کردن فعالیت پرس تی‌وی است."

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.