کدخبر :5187 پرینت
20 دی 1391 - 20:52

آغاز حملات سنگین و بی‎سابقه‎ی سایبری به بانک‌ها و مؤسسات مالی آمریکا

متن خبر

طی روزهای اخیر مجموعه حملات سایبری گسترده‎ای به بانک‌ها و مؤسسات مالی آمریکا آغاز شده است؛ حملاتی که یک گروه از هکرها با عنوان "جنگجویان سایبری عزالدین قسام" مسوولیت بخشی از آن را بر عهده گرفته و هدف از آن را که عملیات "ابابیل" نام نهاده‎اند انتقام از انتشار فیلم "معصومیت مسلمانان" می‎دانند.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه "نیویورک‌تامز"، دست‌اندکاران امنیت شبکه در آمریکا ادعا می‎کنند که مهاجمان یا شبکه‌های رایانه‌ای می‌سازند یا ابرهای رایانه‌ای موجود در اینترنت را ابزار حمله به سرورهای مورد حمله قرار می‎دهند، که این عامل دامنه‌ی اثر حملات را بسیار گسترده‌تر و بار تحمیلی به سرورها را سنگین‌تر می‌کند.

 

یکی از کارشناسان مرکزی که از سوی بانک‌ها و مؤسسات خدمات اینترنتی در آمریکا مأمور بررسی حملات شده، حجم و تأثیر حملات را "بی‌سابقه" توصیف کرده و می‎گوید: «هیچ‌گاه این تعداد مؤسسه مالی هدف تهاجم نبودند».

 

این کارشناس به نیویورک‌تایمز گفته است که از ماه سپتامبر ۲۰۱۲ خدمات‌رسانی مؤسسات مالی بسیاری از جمله "کپیتال وان"، "سیتی‌گروپ" و "بانک آو آمریکا" در پی حملات سایبری با اختلال روبرو شده است.

 

گفتنی است؛ حجم داده‌های سرازیرشده به سمت سرورهای قربانی به حدی است که حتی پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای برخی از بانک‌ها هم توان هضم آن را ندارد.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.