کدخبر :5117 پرینت
17 دی 1391 - 15:33

اظهار نظر نماینده‎ی مجلس درباره‎ی فعالیت سایت‌های همسریابی

متن خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جلوگیری از سوء استفاده در سایت‌های همسریابی،‌ گفت: سایت های همسریابی فعال در کشور باید قانونی بوده و فعالیت آنها تحت نظارت وزارتخانه‌های مربوطه ادامه یابد.

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، عباس قائید رحمت با تاکید بر ضرورت تسهیل در امر ازدواج جوانان،‌ اظهار داشت:‌ بهره گیری از سایت های همسریابی به منظور تسهیل در امر ازدواج هم اکنون در بسیاری از جوامع رایج است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: با توجه به اینکه برخورداری از تکنولوژی های روز در تمامی جنبه‌‌ها می تواند زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم آورد،‌ از اینرو باید توجه داشت که استفاده از سایت های همسریابی نیز در مسیر رشد و پویایی جامعه حرکت کند.

به گفته وی، استفاده بهینه از این‌گونه سایت ها مشروط به رعایت موارد متعددی است.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ایجاد سوء استفاده در این‌گونه سایت ها،‌ بیان داشت:‌ چنانچه سوء استفاده از این سایت‌ها محرز گردد در این صورت باید فعالیت آنها متوقف شود.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینگونه سایت‌ها باید قانونی باشند و تحت نظارت وزارتخانه های‌ ذی‌ربط فعالیت کنند.

قائید رحمت درادامه افزود: باید انگیزه و اهداف گردانندگان سایت‌ها بررسی و کنترل شود و چنانچه با قوانین رایج در کشور در تعارض نباشند مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت آنها صادر شود.

وی متذکر شد: دستگاه‌های مربوطه باید در خصوص سایت‌هایی که با هدف سوء استفاده تشکیل شده‌اند،‌ واکنش جدی نشان دهند.

قائید رحمت با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور،‌ بیان داشت: افزایش آمار طلاق ناشی از موارد متعددی است.

وی اظهار داشت: فعالیت سایت های همسریابی غیرقانونی،‌ عدم انجام مشاوره های قبل از ازدواج و مسائلی از این دست در نهایت منجر به افزایش آمار طلاق در کشور شده است.

نماینده منتخب دوره نهم خانه ملت عدم سازگاری‌های اجتماعی،‌ سیاسی، ‌اخلاقی و فرهنگی جوانان و خانواده‌ها را از دیگر علل روند صعودی طلاق در کشور عنوان کرد.

به گفته وی،‌ هم اکنون آمارهای طلاق نسبت به ازدواج در حال فزونی است.

وی آگاهی بخشی در میان جوانان و خانواده‌ها را از جمله راهکارهای ممکن برای کاهش آمار طلاق عنوان کرد و بیان داشت: آشنایی جوانان در سایت ها با عدم شناخت کافی از خصوصیات یکدیگر همراه است به همین جهت باید شناخت و آگاهی جوانان تحت نظارت خانواده ها از یکدیگر ارتقا یابد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.