کدخبر :4980 پرینت
02 دی 1391 - 14:45

نعیمه اشراقی در واکنش به تحریف سخنانش در دیلی تلگراف: دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید!

متن خبر

«دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید! آن جا هم از آزادی بیان خبری نیست، متأسفانه بخش‌هایی از مصاحبه من با روزنامه دیلی تلگراف تحریف شده و مورد تایید اینجانب نمی‌باشد.»

 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، خانم نعیمه اشراقی که مدتی است در شبکه های اجتماعی فعال شده است چندی قبل مصاحبه ای در خصوص برخی مسائل و رویدادها در ایران با نشریه دیلی تلگراف انگلیس انجام داد.

وب سایت های صدای آمریکا (VOA) و رادیو فردا (radiofarda) به بازتاب این مصاحبه پرداخته و نوشتند: «روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" می نویسد که نعیمه اشراقی، نوه آیت الله خمینی در گفت وگویی با این روزنامه ضمن حمله به رژیم حاکم بر ایران به خاطر انحراف از آن چه که وی "اهداف اصلی انقلاب اسلامی" می نامد، رهبران فعلی ایران را به خاطر جلوگیری از گسترش دموکراسی مورد انتقاد قرار داده و گفته است که احتمال می دهد وی را دستگیر کنند.»

بر اساس این گزارش، «وی در بخشی از این گفت وگو می گوید که طرفدار باز شدن فضای سیاسی جامعه ایران و آزادی مردم برای ابراز عقاید است. در همین حال به غرب هشدار می دهد که تحریم های شدید علیه ایران فشار زیادی به مردم وارد کرده ولی تاثیر چندانی روی حکومت نخواهد داشت.»

رادیو فردا افزود: «نعیمه اشراقی از کاربران فعال شبکه اجتماعی فیس بوک است و در مواردی دیدگاه های خود به طرفداری از دمکراسی و اظهار نظرهای انتقادی از حکومت ایران را روی این شبکه منتشر کرده است. او حدود پنج هزار دوست و مرتبط روی شبکه فیس بوک دارد که فقط با استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن غیرقانونی می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «خانم اشراقی مهندس پتروشیمی است و سال گذشته از حجاب اجباری انتقاد کرده بود.»

انتشار مصاحبه خانم اشراقی با دیلی تلگراف در برخی سایت های در شرایطی صورت می گیرد که وی در صفحه فیس بوکش از آنچه "تحریف بخش هایی از مصاحبه خود با دیلی تلگراف" خوانده، انتقاد می کند و می نویسد که این مصاحبه مورد تایید نمی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نشریه به ظاهر معتبر و مطرح جهانی با حرکتی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی قسمت‌هایی از سخنان خانم اشراقی را جهت بهره برداری به نفع خود تحریف کرده است.

وی با پی بردن به این ماجرا با اعتراف به دروغ و پوچ بودن آزادی بیان غربی‌ها در صفحه‎ی فیس بوکش نوشته است: «دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید! آن جا هم از آزادی بیان خبری نیست، متأسفانه بخش‌هایی از مصاحبه من با روزنامه دیلی تلگراف تحریف شده و مورد تایید اینجانب نمی‌باشد.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.