کد مطلب: 

4910

کشف یک نقض امنیتی در اینترنت اکسپلورر

کشف یک نقض امنیتی در اینترنت اکسپلورر

شرکت مایکروسافت در حال بررسی یک رخنه در مرورگر وب خود است که به مهاجمان اجازه می دهد تا حرکات موس کاربر را حتی زمانی که مرورگر در حال استفاده نیست، ردگیری نمایند.

به گزارش سیتنا، این نقض امنیتی، که چند ماه پیش شرکت امنیتی Spider.io آن را کشف کرد، باعث می شود تا مهاجمان کنترل امنیت صفحه کلید مجازی را در اختیار بگیرند.

این شرکت امنیتی در بیانیه ای اظهار داشت: زمانی که یک صفحه با آگهی تبلیغاتی باز می ماند یا حتی زمانی که صفحه وب شما در نوار پس زمینه قرار دارد، حرکات موس شما می تواند ردگیری شود.

شرکت امنیتی Spider.io هشدار می دهد که یک مهاجم به سادگی و با خریدن یک صفحه آگهی بر روی صفحاتی که مشاهده می کنید می تواند کنترل حرکات موس شما را به دست آورد. هر سایتی از یوتیوب به  The New York Times که منجر به فعالیت تبلیغاتی گردد، می تواند به عنوان یک بردار حمله در نظر گرفته شود.

به گزارش ماهر، این شرکت امنیتی گفت که اول اکتبر این مساله را به اطلاع شرکت مایکروسافت رسانده است اما به نظر می رسد که این شرکت قصد انتشار اصلاحیه ای برای این آسیب پذیری ندارد. بسیار مهم است که کاربران اینترنت اکسپلورر از این آسیب پذیری و پیامدهای آن مطلع باشند.

Dean Hachamovitch از شرکت مایکروسافت گفت: ما به طور جدی در حال بررسی و رفع این مشکل هستیم. وی همچنین افزود: این قابلیت در مرورگرهای دیگر نیز وجود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-16 19:25

افزودن دیدگاه جدید