کد مطلب: 

487

تغییر نرخ مکالمات تلفنی پس از هفت سال

تغییر نرخ مکالمات تلفنی پس از هفت سال

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه قیمت های مخابراتی حدود 7 سال است که ثابت مانده ادامه داد: این قیمتها به زودی تغییر خواهد کرد که بر اساس اطلاعات و شواهد بعید به نظر می آید شاهد کاهش قیمتها باشیم اما در هر حال نتیجه نهایی را هفته آینده اعلام می کنیم.

 

به گزارش سیتنا، رئیس شورای ملی رقابت از ادامه بررسی قیمت گذاری نرخ مکالمات تلفن ثابت خبر داد و تاکید کرد که پس از نهایی شدن این دستورالعمل، نرخ مکالمات تلفنی پس از 7 سال تغییر خواهد یافت اما بعید به نظر می رسد که ارزانتر شود.

 

به گزارش مهر، موضوع تغییر تعرفه های تلفن ثابت که حدود 7 سال است بدون تغییر مانده از سال گذشته مطرح شده و طی آن شرکت مخابرات ایران درصدد تغییر این تعرفه ها با توجه به زمان و مکان برای مشترکان تلفن ثابت و موبایل است که از آن به عادلانه کردن تعرفه های مخابراتی نام می برد.

 

مخابرات ایران برای تغییر این تعرفه ها، نرخ های پیشنهادی خود را برای بررسی، سال گذشته ابتدا به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داد که این موضوع با واکنش شورای رقابت که براساس قانون وظیفه تعیین دستورالعمل قیمتگذاری را دارد روبرو شد. در نهایت چندی پیش لیست پیشنهادی شرکت مخابرات ایران برای تعرفه های جدید مخابراتی به شورای رقابت ارائه شد که این شورا هم اکنون در حال بررسی موارد مطروحه در این پیشنهاد است.

 

جمشید پژویان در مورد جزییات آخرین جلسه شورای رقابت که روز گذشته و برای تصمیم گیری نهایی در مورد نرخ های مخابراتی برگزار شد از ادامه بررسی نرخ های مخابراتی خبرداد و اظهار داشت: اعلام نهایی جزییات تعرفه های مخابراتی به هفته آینده موکول شده است.

 

وی با اظهار امیدواری از اینکه هرچه سریعتر فرمول دستورالعمل این تعرفه گذاری و پاسخ به پیشنهاد ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران قطعی شود خاطرنشان کرد: مطالعات دراین زمینه ادامه دارد و به زودی نتایج آن اعلام می شود.

 

پژویان در مورد دلایل طولانی شدن زمان اعلام نهایی قیمتهای مخابراتی تاکید کرد: کشور ما سابقه موارد قیمتگذاری براساس نظریه های علمی و اقتصادی نداشته و همیشه محاسبات قیمتگذاری سرانگشتی بوده است اما این بار قرار است برای اولین بار نرخ های مخابراتی متناسب با مطالعات و فرمولهای علمی ارائه شود که این نیاز به دقت و مطالعه بیشتری دارد.

 

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا با امکانات بسیار کم تمامی تلاش خود را به کار می بندد که نرخ های عادلانه ای برای مشترکان ارائه دهد، گفت: این دستورالعمل قابلیت استفاده برای تلفن همراه و اینترنت را نیز خواهد داشت اما در مرحله نخست برای تلفن ثابت ابلاغ و لازم الاجرا می شود.

 

پژویان با بیان اینکه در شرایط حاضر چنانچه اپراتورهای موبایل و دیتا بخواهند از این دستورالعمل استفاده کنند باید پیشنهاد خود را به شورای رقابت اعلام کنند، افزود: چنانچه این شورا تشخیص دهد که نرخگذاری اپراتورهای موبایل و دیتا نیازمند تغییر است این اپراتورها نیز ملزم به اجرای آن خواهند بود.

 

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه قیمتهای مخابراتی حدود 7 سال است که ثابت مانده ادامه داد: این قیمتها به زودی تغییر خواهد کرد که براساس اطلاعات و شواهد بعید به نظر می آید شاهد کاهش قیمتها باشیم اما در هر حال نتیجه نهایی را هفته آینده اعلام می کنیم.

 

هم اکنون قیمت یک پالس مکالمه تلفن ثابت 44.7 ریال محاسبه می‌شود و تعرفه تلفن همراه اپراتور اول با توجه به میزان مسافت و جابجایی مشترکان متفاوت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-11 06:22

افزودن دیدگاه جدید