کدخبر :4842 پرینت
19 آذر 1391 - 22:56

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‎وگو با سیتنا: با بهینه سازی برآیندها تاکنون 300 میلیون دلار درآمد داشتیم

متن خبر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: با بهینه سازی برآیندها در قالب قرارداد 40 تا 50 میلیون دلاری با مشاوران خارجی تا پایان سال 91، تا به الان، حدود 300 میلیون دلار درآمد کسب کرده ایم.

 

مهندس "مظفر پوررنجبر" در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا "citna.ir" در خصوص استفاده از مشاوران خارجی در شرکت مخابرات ایران، گفت: فلسفه‎ی مشورت و بکارگیری مشاور در مکتب ما وجود دارد و توصیه شده است که باید همه‎ی اقوال را بشنویم و با همه مشورت کنیم، اصل مشورت اشکال ندارد و توصیه هم می‎شود، ولی برای ما مشورت ضرورت دارد.

 

پوررنجبر تاکید کرد: بارها توضیح دادم بحث فرایند خصوصی سازی در مقوله و حوزه‎ای به نام شرکت مخابرات با این گستردگی در هیچ جا تجربه نشده است. ما نمی‎توانیم به تنهایی با مسائلی که در مخابرات وجود دارد مواجه شویم. بحث خصوصی سازی و حرکت حوزه‎ای که تمام ارکان، فرایندها، مدیریت و تفکرش بیش از 30 سال دولتی بوده را نمی‎توان به یکباره در حوزه‎ی خصوصی و رقابتی وارد کرد.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به رشد تقاضای مشتری و وجود رقابت در بازار و تکنولوژی، به تنهایی نمی‎توان تنها با مبانی نظری پیروز شد؛ بنابراین باید راه میانبر را انتخاب کنیم و افرادی که در این زمینه و در حوزه‎های مختلف تجربه دارند را نه تنها با مشورت بلکه رادیکال تر از آن بکار بگیریم، تا در خط تولید فکر ما وارد شوند.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا توضیح داد: این برآیند در خروجی ما شتاب تحول را بسیار زیاد کرده، ما تا پایان سال 91 تقریبا بین 40 تا 50 میلیون دلار قرارداد مشاوره داریم که از بهینه سازی برآیندها از طریق مشاوره تا به الان، حدود 300 میلیون دلار درآمد کسب کرده‎ایم. به عنوان نمونه در همراه اول فقط با یک مقولهی مشورتی با وجودیکه 4-5 میلیون دلار هزینه در خصوص بازاریابی و کمپین داشتیم، تعدادی  بالغ بر 6 میلیون مشترک فعال جذب کردیم، که اگر این مشترکان را با درآمد میانگین ماهانه 10 هزار تومان در نظر بگیریم سود بالایی نصیب مخابرات شده است.

 

پوررنجبر در پایان تاکید کرد: این شرکت در عرصه‎ی مدیریت و اداره‎ی شرکت از صدر آن تا به ذیلش، همواره با مشاوره پیش رفته است. در مقوله‎ی مشورت، لازم نیست مشاور متخصص تر از ما باشد چون به عنوان یک عنصر بیرونی دغدغه های سازمانی یک مدیر داخلی را ندارد، مشغله‎ی فکری در رابطه با هزینه‎ها و عملکردها را ندارد، لذا دریچه را با چشم دیگری می‎بیند و نگاه مسوولیت سازمانی را ندارد، بنابراین با آزادی فکری که دارد موفق‎تر عمل می‎کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.