کدخبر :4815 پرینت
17 آذر 1391 - 07:35

سیدهاشمی به "سیتنا" وعده داد: افزایش سود 400 میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران در پی تغییر ساختار

متن خبر

رییس هیات مدیرهی شرکت مخابرات ایران، گفت: بر اساس پیش بینی مشاور خارجی شرکت مخابرات ایران، اگر بتوانیم تغییر ساختار شرکت را به درستی اجرا کنیم مبلغی بالغ بر 300 تا 400 میلیارد تومان در هزینههای جاری شرکت صرفه جویی خواهد شد.

 

دکتر سید مصطفی سیدهاشمی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا در پاسخ به برخی شائبه‎ها مبنی بر افزایش هزینه‎های شرکت مخابرات ایران طی ماه‎های اخیر در راستای بکارگیری گروهی از مشاوران خارجی و افزایش هزینه‎های وارد شده به بدنه‎ی شرکت مخابرات در پی تغییر ساختار که نهایتا کاهش قیمت سهام را به همراه داشته است، اظهار داشت: قیمت سهام نسبت به دو سه ماهه گذشته رشد خوبی داشته به طوری که سهم ما در بازار بورس در این ماهها به 210 و 211 تومان رسیده بود، در حالی که در حال حاضر قیمت سهام ما به 230 تومان افزایش پیدا کرده که این افزایش رشد مناسبی را نشان می‎دهد.

 

وی در ادامه توضیح داد: بازار سرمایه ارتباطی به ساختار نیروی انسانی و یا سازمانی یک شرکت ندارد، بلکه بورس روی مباحث اقتصادی از جمله EPS، درآمدهای شرکت و کاهش هزینههای شرکت کار می کند واین موارد روی شاخص بورس اثر می گذارد.

 

وی ادامه داد: در بورس عوامل مختلفی از جمله اقتصاد داخلی، اقتصاد خارجی و حتی تحریم اثرگذارند و در واقع بازار سرمایه بر اساس این موضوعات تحلیل می شود.

 

سید هاشمی، اظهار داشت: تغییر ساختار در مخابرات ایران روی سهم ما اثر مثبت خواهد داشت به این دلیل که وقتی این ساختار اجرایی شود به شدت هزینهها را کاهش خواهد داد.

زمانی که هزینه کاهش پیدا کند، موجب افزایش سود خواهد شد و این افزایش سود به طبع سهم ما را در بازار افزایش خواهد داد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: اصلاح ساختار ما نه تنها نقش منفی در سود سهام و بازار سرمایه نخواهد داشت بلکه آثار مثبتی نیز به همراه خواهد داشت.

 

رییس هیات مدیرهی شرکت مخابرات ایران،گفت: مشاور پیش بینی کرده اگر ما بتوانیم این ساختار را به خوبی اجرا کنیم مبلغی بالغ بر 300 تا 400 میلیارد تومان در هزینههای جاری صرفه جویی خواهد شد و همان طور که می دانید، درآمد منهای هزینه مساوی می شود با سود، وقتی هزینه کاهش پیدا کند در نتیجه سود افزایش می یابد و وقتی سود افزایش یابد PBE مطلوب شده و سهم ما می تواند ارزش واقعی خود را پیدا کند.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.