کدخبر :4710 پرینت
06 آذر 1391 - 04:27

بیش از 500 هزار جستجوی اینترنتی با محتوای عاشورا و امام حسین (ع) تنها در آمریکا

متن خبر

کمالی با اشاره به انجام بیش از 500 هزار جستجوی اینترنتی با محتوای عاشورا و امام حسین (ع) تنها در آمریکا، گفت: امروزه با وجود بیش از 36 میلیون کاربر داخلی و بیش از 6 میلیارد کاربر خارجی ، فضایی برای داشتن مخاطبان بیشتر در سراسر دنیا فراهم شده و می توانیم با استفاده از امکانات فضای سایبر آرمانهای خود را به سراسر گیتی صادر کنیم .

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، "نوید کمالی" دبیر کل شورای عالی برنامه ریزی فناوری اطلاعات طب سنتی ایران در هئیت دانشجویی امام صادق (ع) و در جمع عزاداران حسینی و مراسمی که با حضور دانشجویان و اساتید حوزه فناوری اطلاعات در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بهره گیری از فناوری اطلاعات در راستای ترویج و تبلیغ مفاهیم و آموزه های عاشورای حسینی در عصر حاضر می تواند باعث بیداری میلیونها انسان در سراسر جهان گردد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا عدالت خواهی است، افزود: فطرت انسان بدنبال حقیقت است و تمام انسان‌ها، طرفدار حق و عدالت هستند؛ از این رو پیام‎های عاشورا می تواند مخاطبین جهانی را به بازگشت به حقیقت و دوری از شرک دعوت نماید.

عضو انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران گفت: باتوجه به آیات قرآن و گفتمان رهبر انقلاب امروز باید در راستای ترویج ارزشهای ارزشمند اسلامی از جدیدترین راهکارها و ابزارها بهره برد که فناوری اطلاعات شاخص‎ترین ابزار اطلاعاتی عصر حاضر می باشد.

ریاست کارگروه فناوری اطلاعات طب سنتی ایران بیان کرد: انسان بر اساس شخصیتش همیشه دنبال خلاقیت و نو آوری است و این نوع آوری در بین قشر جوان طالبان بیشتری دارد؛ از این رو فضای مجازی یک فرصت برای فرهنگ سازی در بین جوانان است.

وی ادامه داد: امروز فناوری اطلاعات و تمام فناوری های مرتبط با آن در زندگی فردی و اجتماعی مردم کشور و جهان نفوذ پیدا کرده است از این رو می توان با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از سخنان بزرگان دین در راستای تولید محتوا و عرضه در بستر های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای میلیونها انسان پرداخت.

وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در فضای مجازی افزود: فضای مجازی یک عرصه جدید بوده و بسیاری از ابعاد آن شناخته شده نیست اما باید با بهره گیری صحیح از در راستای تحقق آرمانهای اصیل اسلام از جمله پیشرفت و عدالت بهره برد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تدبیر رهبر معظم انقلاب در ایجاد شورای عالی فضای مجازی فرصت مناسبی برای بهره گیری هر چه بهتر از فناوری های نوین ایجاد شده است.

کمالی اضافه کرد: همانطور که دشمنان اسلام با دقت و برنامه ریزی و داشتن اهداف میان مدت و بلند مدت برای اقدام باطل خودشان از این بستر استفاده می کنند ما هم باید از این امکان برای رساندن کلام حق الهی و ارائه الگوی اسلامی خود استفاده کنیم.

نوید کمالی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارئه الگوی عدالت طلبی با استفاده از فناوری اطلاعات و توانایی جوانان به عنوان افسران جنگ نرم هدفی بسیار مقدسی است.

وی افزود: اگر کلام ما از ویژگی های صحیح و چارچوب روزآمد برخوردار باشد در مخاطبان جهانی تاثیر خواهد گذاشت.

در پایان گفت: اگر ما دانشجویان یا نخبگان علمی و مذهبی تاثیرگذار کشور برای خدا و گسترش حق محوری قدم برداریم و سخن بگوییم خداوند خودش به ما کمک خواهد کرد ضمن اینکه بیان حرف حق هزینه دارد و طبعا دشمن بر علیه آن جبهه گیری خواهد کرد اما باید ما همیشه از دشمن در این فضا جلوتر باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.