کد مطلب: 

457

اختلاف 16 میلیونی کاربران ایرانی فیس‌بوک در اظهارات دو مقام مسؤول

اختلاف 16 میلیونی کاربران ایرانی فیس‌بوک در اظهارات دو مقام مسؤول

در حالی رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی اعلام کرد که ۱۷میلیون ایرانی عضو فیس‌بوک هستند که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با هفدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات این تعداد را 700 هزار نفر اعلام کرده بود.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، "مهدی جعفری" رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور در همایش نهضت روشنگری، مدعی شد ۱۷میلیون ایرانی در شبکه اجتماعی “فیس بوک” فعالیت می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب ناشی از فضای مجازی یا سایبری آسیب‌های فرهنگی است، افزوده است: مهم‌ترین موضوعی که این فضا در ارتباط با کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اعتقادی به کار گرفته است از بین بردن اعتقادات دینی در ایران است.

 

اما جالب است بدانید پیش از این "تقی پور" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این تعداد کاربران ایرانی فیس‌بوک را 700 هزار نفر اعلام کرده بود.

 

در ادامه بخش هایی از گفت‌و‌گوی ماهنامه مدیریت ارتباطات - شماره 17- با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را می‌خوانید:

 

 

آقای تقی‌پور! تعداد ایرانیان عضو شبکه فیس‌بوک را می‌دانید؟

 

بله. ما عدد 700 هزار نفری را داریم اما نمی‌دانم صحت دارد یا خیر.

آماری که چندی پیش اعلام شد چند برابر این رقم است اما به هر حال همین تعداد هم خیلی پیام دارد. یعنی 700 هزار نفر از جمعیت 950 میلیونی فیس‌بوک ایرانی هستند؟

مشکلی که وجود دارد و من بعید می‌دانم به دنبال راه‌حلش بروند، بحث احراز هویت در فضای مجازی است. همین عددی که شما می‌فرمایید ممکن است وجود خارجی نداشته باشد و تکراری باشد. بنایراین آن عددی را هم که بنده عرض کردم آن چیزی است که فیس‌بوک می‌گوید و اینکه ما یک عدد صحیح داشته باشیم که آیا اینها در ایران زندگی می‌کنند یا در خارج از ایران، طبیعتاً نداریم. اما می‌خواستم این تشکیک را به اینجا هم تعمیم بدهم که در این فضا خیلی از موارد قابل مدیریت است. یعنی همان چیزی که باید با آن برخورد هوشمندانه صورت بگیرد. اینکه در فضای جنگ نرم یا در این فضا هر چیزی قابل قبض و بسط است، هر چیزی قابل اثبات و نفی است، این از معایب این فضاست.

یعنی تردید در اصالت فضای مجازی.

دقیقاً، بله.

چند فرزند دارید؟

چهار پسر دارم.

از آب و گل درآمده‌اند؟

بله.

عضو شبکه‌های اجتماعی هستند یا خیر؟

قطعاً عضو شبکه‌های خارجی نیستند اما چون اهل اینترنت و فضای وب هستند، عضو شبکه‌های داخلی هستند. اینها برخی اوقات کمک ما می‌کنند.

 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-04 15:52

افزودن دیدگاه جدید